Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The valuation of brands as an intangible asset: over estimation or under estimation of a company?s worth?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867476" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The valuation of brands as an intangible asset: over estimation or under estimation of a company?s worth?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The value of a brand is an important asset for businesses in this era of globalization. Brands are different from other assets because they are intangible in nature. Reputable brands have over the years served as a source of competitive advantage for firms. However, there are still different opinions among marketers and financial accountants on whether to include the value of a brand in the balance sheet of firms. The bone of contention is not about whether the brand is an asset or not, but rather aboutthe methods that can be used to provide a comprehensive valuations that will be acceptable by the various stakeholders of a business. This study explores the various methods used in the valuation of brands and their implications on the value of the firm. In doing this, brand valuation methods are discussed and the implications of the use of the various methods are provided. The study concludes by giving recommendations as to how managers must approach the phenomenon of brand valuation i

  • Název v anglickém jazyce

    The valuation of brands as an intangible asset: over estimation or under estimation of a company?s worth?

  • Popis výsledku anglicky

    The value of a brand is an important asset for businesses in this era of globalization. Brands are different from other assets because they are intangible in nature. Reputable brands have over the years served as a source of competitive advantage for firms. However, there are still different opinions among marketers and financial accountants on whether to include the value of a brand in the balance sheet of firms. The bone of contention is not about whether the brand is an asset or not, but rather aboutthe methods that can be used to provide a comprehensive valuations that will be acceptable by the various stakeholders of a business. This study explores the various methods used in the valuation of brands and their implications on the value of the firm. In doing this, brand valuation methods are discussed and the implications of the use of the various methods are provided. The study concludes by giving recommendations as to how managers must approach the phenomenon of brand valuation i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní konference Evropské finanční systémy 2011

  • ISBN

    978-80-210-5509-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    8

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    3. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku