Introducing the Financial Brand Impact Adjustor in the VIM Model for Appraising the Brand of an Unlisted Company
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000062" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000062 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introducing the Financial Brand Impact Adjustor in the VIM Model for Appraising the Brand of an Unlisted Company
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on valuing brands with a positive or negative financial brand impact by using the proprietary VIM model. First the basic methodological approaches of brand valuation for determining fair value in the sense of IFRS 13 are defined. Then we elaborate the importance of the financial brand impact which we use to reflect the positive or negative financial impact of the quality of the brand to be valued. Furthermore we provide the theoretical implications of the financial brand impact for adjusting the WACC of the firm and WACC attributable to the brand to be valued, respectively. Here we go beyond the available brand relevance methods and metrics which just take the buying behavior into account by not bridging the gap into the financial impact. In the end we present an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model in both applications by valuing a brand creating additional equity value of the firm and a brand having a negative i
Název v anglickém jazyce
Introducing the Financial Brand Impact Adjustor in the VIM Model for Appraising the Brand of an Unlisted Company
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on valuing brands with a positive or negative financial brand impact by using the proprietary VIM model. First the basic methodological approaches of brand valuation for determining fair value in the sense of IFRS 13 are defined. Then we elaborate the importance of the financial brand impact which we use to reflect the positive or negative financial impact of the quality of the brand to be valued. Furthermore we provide the theoretical implications of the financial brand impact for adjusting the WACC of the firm and WACC attributable to the brand to be valued, respectively. Here we go beyond the available brand relevance methods and metrics which just take the buying behavior into account by not bridging the gap into the financial impact. In the end we present an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model in both applications by valuing a brand creating additional equity value of the firm and a brand having a negative i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Advvances in Energy, Environment, Economics and Technological Innovation
ISBN
978-960-474-343-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
157-163
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Paris, France
Místo konání akce
Paris, France
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—