Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introducing the Financial Brand Impact Adjustor in the VIM Model for Appraising the Brand of an Unlisted Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000062" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000062 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introducing the Financial Brand Impact Adjustor in the VIM Model for Appraising the Brand of an Unlisted Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on valuing brands with a positive or negative financial brand impact by using the proprietary VIM model. First the basic methodological approaches of brand valuation for determining fair value in the sense of IFRS 13 are defined. Then we elaborate the importance of the financial brand impact which we use to reflect the positive or negative financial impact of the quality of the brand to be valued. Furthermore we provide the theoretical implications of the financial brand impact for adjusting the WACC of the firm and WACC attributable to the brand to be valued, respectively. Here we go beyond the available brand relevance methods and metrics which just take the buying behavior into account by not bridging the gap into the financial impact. In the end we present an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model in both applications by valuing a brand creating additional equity value of the firm and a brand having a negative i

  • Název v anglickém jazyce

    Introducing the Financial Brand Impact Adjustor in the VIM Model for Appraising the Brand of an Unlisted Company

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on valuing brands with a positive or negative financial brand impact by using the proprietary VIM model. First the basic methodological approaches of brand valuation for determining fair value in the sense of IFRS 13 are defined. Then we elaborate the importance of the financial brand impact which we use to reflect the positive or negative financial impact of the quality of the brand to be valued. Furthermore we provide the theoretical implications of the financial brand impact for adjusting the WACC of the firm and WACC attributable to the brand to be valued, respectively. Here we go beyond the available brand relevance methods and metrics which just take the buying behavior into account by not bridging the gap into the financial impact. In the end we present an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model in both applications by valuing a brand creating additional equity value of the firm and a brand having a negative i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Advvances in Energy, Environment, Economics and Technological Innovation

  • ISBN

    978-960-474-343-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    157-163

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Paris, France

  • Místo konání akce

    Paris, France

  • Datum konání akce

    1. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku