Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aplikace VIM modelu na ocenění značek charakteristických zápornou relevancí v nákupním rozhodování spotřebitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000070" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000070 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aplikace VIM modelu na ocenění značek charakteristických zápornou relevancí v nákupním rozhodování spotřebitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na v literatuře prozatím opomíjený případ ocenění značky za situace, že tato oceňovaná značka vyvolává u spotřebitelů spíše negativní emoce a přispívá tak v konečném důsledku k ničení tvorby hodnoty vlastního kapitálu společnosti. Po vymezení pojmů ochranná známka, značka, obchodní firma a brand equity, jsou popsány a ekonomicky odůvodněny modifikace modelu VIM a postup ocenění značky vyznačující se zápornou relevancí při nákupním rozhodování u spotřebitelů. Článek je zakončen ilustrativní případovou studií, kde jsou ukázány hlavní výpočtové kroky a principy ocenění. Závěr poukazuje na hlavní obtíže při ocenění značky vyznačující se zmíněnými charakteristikami.

  • Název v anglickém jazyce

    Applying the VIM Model on Valuing Brands with Negative Impact on Consumer?s Buying Behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is address a topic which has not been given much attention in the world literature ? brand valuation in a situation when the brand being valued creates a negative impact in buying behaviour and thus destroys the equity value of thefirm. After correctly defining the terms trademark, brand, trade name and brand equity the article focuses on modifications of the VIM model and the process for valuing brands having a negative impact on buying behaviour of consumers. Then the article presents an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model. At the end the main downsides of valuing brands of the above mentioned characteristics are summarized.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Oceňování

  • ISSN

    1213-8223

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    3-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus