Aplikace VIM modelu na ocenění značek charakteristických zápornou relevancí v nákupním rozhodování spotřebitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000070" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000070 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace VIM modelu na ocenění značek charakteristických zápornou relevancí v nákupním rozhodování spotřebitele
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na v literatuře prozatím opomíjený případ ocenění značky za situace, že tato oceňovaná značka vyvolává u spotřebitelů spíše negativní emoce a přispívá tak v konečném důsledku k ničení tvorby hodnoty vlastního kapitálu společnosti. Po vymezení pojmů ochranná známka, značka, obchodní firma a brand equity, jsou popsány a ekonomicky odůvodněny modifikace modelu VIM a postup ocenění značky vyznačující se zápornou relevancí při nákupním rozhodování u spotřebitelů. Článek je zakončen ilustrativní případovou studií, kde jsou ukázány hlavní výpočtové kroky a principy ocenění. Závěr poukazuje na hlavní obtíže při ocenění značky vyznačující se zmíněnými charakteristikami.
Název v anglickém jazyce
Applying the VIM Model on Valuing Brands with Negative Impact on Consumer?s Buying Behaviour
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is address a topic which has not been given much attention in the world literature ? brand valuation in a situation when the brand being valued creates a negative impact in buying behaviour and thus destroys the equity value of thefirm. After correctly defining the terms trademark, brand, trade name and brand equity the article focuses on modifications of the VIM model and the process for valuing brands having a negative impact on buying behaviour of consumers. Then the article presents an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model. At the end the main downsides of valuing brands of the above mentioned characteristics are summarized.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Oceňování
ISSN
1213-8223
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
3-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—