VIM model pro ocenění značky se zápornou relevancí v nákupním rozhodování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F13%3A%230000060" target="_blank" >RIV/29142890:_____/13:#0000060 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VIM model pro ocenění značky se zápornou relevancí v nákupním rozhodování
Popis výsledku v původním jazyce
Silná značka umožňující jednoznačnou identifikaci produktů konkrétního výrobce, se na konkurenčním trhu často stává jedním z nejhodnotnějších aktiv. Její přínos se ve finanční rovině projevuje obvykle nárůstem příjmů a poklesem jejich rizikovosti. Z finančního hlediska je zřejmé, že kladná hodnota značky vzniká tehdy, jestliže rizikově očištěné přínosy značky (vyšší výnosy nebo nižší náklady) převáží náklady (investice) nutné pro vybudování a udržení hodnoty značky. Zatímco silným značkám je věnována velká řada teoretických i empirických studií, je řešení problematiky negativních asociací spojených se značkou a důsledků pro podnik opomíjeno. Cílem tohoto příspěvku je navrhnout metodologický aparát umožňující stanovení hodnoty značky v případě, že je značka spojena s natolik negativními asociacemi zákazníků, že působí v nákupním rozhodování jako faktor odrazující od koupě. Na základě toho je možno vyhodnotit, jakým způsobem značka ovlivňuje tvorbu hodnoty podniku a nakolik výhodnou inve
Název v anglickém jazyce
VIM Model for Valuing Brands with Negative Impact on Consumer´s Buying Behaviour
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is address a topic which has not been given much attention in the world literature ? brand valuation in a situation when the brand being valued creates a negative impact in buying behaviour and thus destroys the equity value of thefirm. After correctly defining the terms trademark, brand, trade name and brand equity the article focuses on modifications of the VIM model and the process for valuing brands having a negative impact on buying behaviour of consumers. Then the article presents an illustrative case study showing the basic application and principles of using the VIM model. At the end the main downsides of valuing brands of the above mentioned characteristics are summarized.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Finanční řízení podniků a finančních institucí
ISBN
978-80-248-3172-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
380-390
Název nakladatele
VŠB-TU Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—