Modelling Positive and Negative Brand Impact by Using the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F14%3A%230000137" target="_blank" >RIV/29142890:_____/14:#0000137 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling Positive and Negative Brand Impact by Using the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies
Popis výsledku v původním jazyce
In our paper we focus on valuing brands of unlisted (private) companies where the market capitalization of equity is unknown. For this purpose we use the proprietary VIM (Verifiable Interdependent Model) modelling approach. After explaining the basic model mechanics and theoretical spill-overs with the pricing and marketing strategy of the firm we elaborate the importance of the positive or negative impact of the brand equity for value creation of the firm based on the firm´s specific value drivers. Todemonstrate the application of the model and to evaluate the informative value of the obtained results we present also a case study of the XYZ Brand valuation. Apart from the brand valuation we demonstrate the positive and negative impact of the brand impact through the brand specific cost of capital on the value of the brand and the firm. Furthermore we outline the applicability of this approach for the use within the IFRS 13.
Název v anglickém jazyce
Modelling Positive and Negative Brand Impact by Using the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies
Popis výsledku anglicky
In our paper we focus on valuing brands of unlisted (private) companies where the market capitalization of equity is unknown. For this purpose we use the proprietary VIM (Verifiable Interdependent Model) modelling approach. After explaining the basic model mechanics and theoretical spill-overs with the pricing and marketing strategy of the firm we elaborate the importance of the positive or negative impact of the brand equity for value creation of the firm based on the firm´s specific value drivers. Todemonstrate the application of the model and to evaluate the informative value of the obtained results we present also a case study of the XYZ Brand valuation. Apart from the brand valuation we demonstrate the positive and negative impact of the brand impact through the brand specific cost of capital on the value of the brand and the firm. Furthermore we outline the applicability of this approach for the use within the IFRS 13.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2014 Winter Global Business Conference Proceedings
ISBN
—
ISSN
1848-2252
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
69-79
Název nakladatele
Innovation Institute
Místo vydání
Zagreb, Croatia
Místo konání akce
Tignes, France
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—