Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling Positive and Negative Brand Impact by Using the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F14%3A%230000137" target="_blank" >RIV/29142890:_____/14:#0000137 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling Positive and Negative Brand Impact by Using the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our paper we focus on valuing brands of unlisted (private) companies where the market capitalization of equity is unknown. For this purpose we use the proprietary VIM (Verifiable Interdependent Model) modelling approach. After explaining the basic model mechanics and theoretical spill-overs with the pricing and marketing strategy of the firm we elaborate the importance of the positive or negative impact of the brand equity for value creation of the firm based on the firm´s specific value drivers. Todemonstrate the application of the model and to evaluate the informative value of the obtained results we present also a case study of the XYZ Brand valuation. Apart from the brand valuation we demonstrate the positive and negative impact of the brand impact through the brand specific cost of capital on the value of the brand and the firm. Furthermore we outline the applicability of this approach for the use within the IFRS 13.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling Positive and Negative Brand Impact by Using the VIM Model for Valuing Brands of Private Companies

  • Popis výsledku anglicky

    In our paper we focus on valuing brands of unlisted (private) companies where the market capitalization of equity is unknown. For this purpose we use the proprietary VIM (Verifiable Interdependent Model) modelling approach. After explaining the basic model mechanics and theoretical spill-overs with the pricing and marketing strategy of the firm we elaborate the importance of the positive or negative impact of the brand equity for value creation of the firm based on the firm´s specific value drivers. Todemonstrate the application of the model and to evaluate the informative value of the obtained results we present also a case study of the XYZ Brand valuation. Apart from the brand valuation we demonstrate the positive and negative impact of the brand impact through the brand specific cost of capital on the value of the brand and the firm. Furthermore we outline the applicability of this approach for the use within the IFRS 13.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2014 Winter Global Business Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    1848-2252

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    69-79

  • Název nakladatele

    Innovation Institute

  • Místo vydání

    Zagreb, Croatia

  • Místo konání akce

    Tignes, France

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku