An analysis of press advertising focused on the health prevention of the company Baťa in the years 1932 ? 1942.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868629" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868629 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An analysis of press advertising focused on the health prevention of the company Baťa in the years 1932 ? 1942.
Popis výsledku v původním jazyce
The Baťa company Inc. belonged among the biggest shoe-making companies in the world in the 1930´s. Its success did not lie only in the number of pairs of shoes sold but especially in a worked out and detailed Corporate social responsibility (CSR). Its integral part was marketing cooperation focused on preventive care about the health of its employees. The quality of physical and mental health is known to influence significantly the quality of employees´ work performance. The Baťa Company Inc. invested great financial resources into support of marketing communication focused on health prevention. Our research is aimed at carrying out an analysis of historical documents, especially the weekly press published by the company Baťa for its employees and inhabitants of the town of Zlín in years 1932 ? 1942.
Název v anglickém jazyce
An analysis of press advertising focused on the health prevention of the company Baťa in the years 1932 ? 1942.
Popis výsledku anglicky
The Baťa company Inc. belonged among the biggest shoe-making companies in the world in the 1930´s. Its success did not lie only in the number of pairs of shoes sold but especially in a worked out and detailed Corporate social responsibility (CSR). Its integral part was marketing cooperation focused on preventive care about the health of its employees. The quality of physical and mental health is known to influence significantly the quality of employees´ work performance. The Baťa Company Inc. invested great financial resources into support of marketing communication focused on health prevention. Our research is aimed at carrying out an analysis of historical documents, especially the weekly press published by the company Baťa for its employees and inhabitants of the town of Zlín in years 1932 ? 1942.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development
ISBN
978-0-9821489-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
750-759
Název nakladatele
IBIMA Publishing
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
12. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—