Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of press advertising focused on the health prevention of the company Baťa in the years 1932 ? 1942.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868629" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868629 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of press advertising focused on the health prevention of the company Baťa in the years 1932 ? 1942.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Baťa company Inc. belonged among the biggest shoe-making companies in the world in the 1930´s. Its success did not lie only in the number of pairs of shoes sold but especially in a worked out and detailed Corporate social responsibility (CSR). Its integral part was marketing cooperation focused on preventive care about the health of its employees. The quality of physical and mental health is known to influence significantly the quality of employees´ work performance. The Baťa Company Inc. invested great financial resources into support of marketing communication focused on health prevention. Our research is aimed at carrying out an analysis of historical documents, especially the weekly press published by the company Baťa for its employees and inhabitants of the town of Zlín in years 1932 ? 1942.

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of press advertising focused on the health prevention of the company Baťa in the years 1932 ? 1942.

  • Popis výsledku anglicky

    The Baťa company Inc. belonged among the biggest shoe-making companies in the world in the 1930´s. Its success did not lie only in the number of pairs of shoes sold but especially in a worked out and detailed Corporate social responsibility (CSR). Its integral part was marketing cooperation focused on preventive care about the health of its employees. The quality of physical and mental health is known to influence significantly the quality of employees´ work performance. The Baťa Company Inc. invested great financial resources into support of marketing communication focused on health prevention. Our research is aimed at carrying out an analysis of historical documents, especially the weekly press published by the company Baťa for its employees and inhabitants of the town of Zlín in years 1932 ? 1942.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    750-759

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku