Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal Cultural Orientation and Consumer Ethnocentrism: Exploring the Moderating role of Gender.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868669" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personal Cultural Orientation and Consumer Ethnocentrism: Exploring the Moderating role of Gender.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship between personal cultural orientation and consumer ethnocentrism (CE) in the context of young educated customers in Sri Lanka. The sample was drawn from university students who are usually buying FMCG product categories. Self administrated questionnaire was distributed among 80 randomly selected respondents including both male and female. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s Alpha values werehigher than 0.6. The findings revealed that collectivism, masculinity and uncertainty avoidance display positive correlation with CE. Power distance and long term orientation have negative correlation with CE. However there is no significant differencebetween male and females in terms of CE and Local brand biasness.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal Cultural Orientation and Consumer Ethnocentrism: Exploring the Moderating role of Gender.

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship between personal cultural orientation and consumer ethnocentrism (CE) in the context of young educated customers in Sri Lanka. The sample was drawn from university students who are usually buying FMCG product categories. Self administrated questionnaire was distributed among 80 randomly selected respondents including both male and female. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s Alpha values werehigher than 0.6. The findings revealed that collectivism, masculinity and uncertainty avoidance display positive correlation with CE. Power distance and long term orientation have negative correlation with CE. However there is no significant differencebetween male and females in terms of CE and Local brand biasness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic Development and Management of Regions, Hradec Economic Days 2012

  • ISBN

    978-80-7435-172-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    221-226

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    31. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku