Personal Cultural Orientation and Consumer Ethnocentrism: Exploring the Moderating role of Gender.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868669" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Personal Cultural Orientation and Consumer Ethnocentrism: Exploring the Moderating role of Gender.
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship between personal cultural orientation and consumer ethnocentrism (CE) in the context of young educated customers in Sri Lanka. The sample was drawn from university students who are usually buying FMCG product categories. Self administrated questionnaire was distributed among 80 randomly selected respondents including both male and female. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s Alpha values werehigher than 0.6. The findings revealed that collectivism, masculinity and uncertainty avoidance display positive correlation with CE. Power distance and long term orientation have negative correlation with CE. However there is no significant differencebetween male and females in terms of CE and Local brand biasness.
Název v anglickém jazyce
Personal Cultural Orientation and Consumer Ethnocentrism: Exploring the Moderating role of Gender.
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship between personal cultural orientation and consumer ethnocentrism (CE) in the context of young educated customers in Sri Lanka. The sample was drawn from university students who are usually buying FMCG product categories. Self administrated questionnaire was distributed among 80 randomly selected respondents including both male and female. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s Alpha values werehigher than 0.6. The findings revealed that collectivism, masculinity and uncertainty avoidance display positive correlation with CE. Power distance and long term orientation have negative correlation with CE. However there is no significant differencebetween male and females in terms of CE and Local brand biasness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Economic Development and Management of Regions, Hradec Economic Days 2012
ISBN
978-80-7435-172-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
221-226
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
31. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—