Exploring the Impact of Consumer Ethnocentrism on Impulsive Buying Decisions: with evidence from Sri Lanka.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868654" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868654 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring the Impact of Consumer Ethnocentrism on Impulsive Buying Decisions: with evidence from Sri Lanka.
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship among consumer ethnocentrism (CE), consumer impulsiveness (CI) and impulse decisions to buy domestic brands at the point of purchasing; in the context of young educated customersin Sri Lanka. The sample was drawn from university students who usually buy FMCG product categories. A self administrated questionnaire was distributed among 130 randomly selected respondents, both males and females. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s alpha values were higher than 0.7. The findings revealed that there is no correlation between CE and CI and that both constructs are positively correlated with impulsive buying decisions. Furthermore, high ethnocentric and impulsive customers display a higher tendency of making impulsive decisions than high ethnocentric and low impulsive customers
Název v anglickém jazyce
Exploring the Impact of Consumer Ethnocentrism on Impulsive Buying Decisions: with evidence from Sri Lanka.
Popis výsledku anglicky
The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship among consumer ethnocentrism (CE), consumer impulsiveness (CI) and impulse decisions to buy domestic brands at the point of purchasing; in the context of young educated customersin Sri Lanka. The sample was drawn from university students who usually buy FMCG product categories. A self administrated questionnaire was distributed among 130 randomly selected respondents, both males and females. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s alpha values were higher than 0.7. The findings revealed that there is no correlation between CE and CI and that both constructs are positively correlated with impulsive buying decisions. Furthermore, high ethnocentric and impulsive customers display a higher tendency of making impulsive decisions than high ethnocentric and low impulsive customers
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science
ISBN
978-1-61804-123-4
ISSN
2227-460X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
"247 ? 252"
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
20. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—