Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Impact of Consumer Ethnocentrism on Impulsive Buying Decisions: with evidence from Sri Lanka.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868654" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Impact of Consumer Ethnocentrism on Impulsive Buying Decisions: with evidence from Sri Lanka.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship among consumer ethnocentrism (CE), consumer impulsiveness (CI) and impulse decisions to buy domestic brands at the point of purchasing; in the context of young educated customersin Sri Lanka. The sample was drawn from university students who usually buy FMCG product categories. A self administrated questionnaire was distributed among 130 randomly selected respondents, both males and females. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s alpha values were higher than 0.7. The findings revealed that there is no correlation between CE and CI and that both constructs are positively correlated with impulsive buying decisions. Furthermore, high ethnocentric and impulsive customers display a higher tendency of making impulsive decisions than high ethnocentric and low impulsive customers

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Impact of Consumer Ethnocentrism on Impulsive Buying Decisions: with evidence from Sri Lanka.

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to examine certain aspects of the relationship among consumer ethnocentrism (CE), consumer impulsiveness (CI) and impulse decisions to buy domestic brands at the point of purchasing; in the context of young educated customersin Sri Lanka. The sample was drawn from university students who usually buy FMCG product categories. A self administrated questionnaire was distributed among 130 randomly selected respondents, both males and females. The reliability of all scales was found to be acceptable since Cronbach?s alpha values were higher than 0.7. The findings revealed that there is no correlation between CE and CI and that both constructs are positively correlated with impulsive buying decisions. Furthermore, high ethnocentric and impulsive customers display a higher tendency of making impulsive decisions than high ethnocentric and low impulsive customers

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science

  • ISBN

    978-1-61804-123-4

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    "247 ? 252"

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku