Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Impact of Consumer Impulsiveness on Cognitive Dissonance: An Empirical Study.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868651" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868651 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Impact of Consumer Impulsiveness on Cognitive Dissonance: An Empirical Study.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Impulsive buying is a common phenomenon in consumer behavior and previous studies found that it has a direct bond with cognitive dissonance. However, the nature of the relationship could not be generalized to each circumstance. In this study, researchersviewed this issue by investigating degree of cognitive dissonance in impulsive purchasing and planned buying and assessed the impact of consumer impulsiveness on cognitive dissonance by paying special attention to the mode of payment. The study was conducted among randomly selected 345 customers who made both planned and impulse purchasing from three main supercenters and two fashion houses located in Colombo, Sri Lanka. Questionnaires were designed based on scales that were already validated in the previous studies. The reliability of scales was measured by Cronbach?s Alpha coefficients. The paired samples t test, multiple regression analysis and independent sample t test were used for the data analysis and testing hypotheses.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Impact of Consumer Impulsiveness on Cognitive Dissonance: An Empirical Study.

  • Popis výsledku anglicky

    Impulsive buying is a common phenomenon in consumer behavior and previous studies found that it has a direct bond with cognitive dissonance. However, the nature of the relationship could not be generalized to each circumstance. In this study, researchersviewed this issue by investigating degree of cognitive dissonance in impulsive purchasing and planned buying and assessed the impact of consumer impulsiveness on cognitive dissonance by paying special attention to the mode of payment. The study was conducted among randomly selected 345 customers who made both planned and impulse purchasing from three main supercenters and two fashion houses located in Colombo, Sri Lanka. Questionnaires were designed based on scales that were already validated in the previous studies. The reliability of scales was measured by Cronbach?s Alpha coefficients. The paired samples t test, multiple regression analysis and independent sample t test were used for the data analysis and testing hypotheses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D. Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    160-171

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus