Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Knowledge Workers and Company Culture in a Successful Knowledge-Sharing Organisation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868692" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868692 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Knowledge Workers and Company Culture in a Successful Knowledge-Sharing Organisation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge sharing companies are one of the most successful companies in the competitive environment. To understand these competitive advantages is quite difficult. Many companies is able to identify their key competitive advantage, most of them are not.Generally, these companies can identify their key knowledge in the two main areas, which are knowledge workers and company culture. The main aim of this paper is to refer to the quantitative research made into Czech business companies in the year of 2012to the topic of knowledge culture and its connection to knowledge sharing. Within the overall framework of this research study, shall be identified the necessity of knowledge sharing in the companies and knowledge workers who can share and use information and knowledge in the company which resulted into competitive advantage.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Knowledge Workers and Company Culture in a Successful Knowledge-Sharing Organisation

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge sharing companies are one of the most successful companies in the competitive environment. To understand these competitive advantages is quite difficult. Many companies is able to identify their key competitive advantage, most of them are not.Generally, these companies can identify their key knowledge in the two main areas, which are knowledge workers and company culture. The main aim of this paper is to refer to the quantitative research made into Czech business companies in the year of 2012to the topic of knowledge culture and its connection to knowledge sharing. Within the overall framework of this research study, shall be identified the necessity of knowledge sharing in the companies and knowledge workers who can share and use information and knowledge in the company which resulted into competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2050-2059

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku