Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leadership Styles of Undergraduates: The impact of Emotional Intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43869043" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43869043 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leadership Styles of Undergraduates: The impact of Emotional Intelligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Leadership effectiveness has become a focal point of many employers in an ultra competitive global environment. The quest for leadership development has become demanding and the possession of leadership initiatives is an effective way of securing preferred jobs, and career development for the fresh graduates. Objectives of the study were to empirically assess the Emotional Intelligence (EI) level of undergraduates, and to analyse the relationship between their EI and leadership style performances. The impact of leadership styles on academic performances of undergraduates was also examined. Sixty six undergraduates (33 boys, and 33 girls) of the second year of study, in the Commerce and Management Faculty of a Sri Lankan university were randomly selected. The Multifactor Leadership Questionnaire (Bass and Avolio, 1997) was employed to assess the leadership style performances, and the Genos EI Inventory was used to measure the EI level of the respondents. Descriptive and inferential anal

  • Název v anglickém jazyce

    Leadership Styles of Undergraduates: The impact of Emotional Intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    Leadership effectiveness has become a focal point of many employers in an ultra competitive global environment. The quest for leadership development has become demanding and the possession of leadership initiatives is an effective way of securing preferred jobs, and career development for the fresh graduates. Objectives of the study were to empirically assess the Emotional Intelligence (EI) level of undergraduates, and to analyse the relationship between their EI and leadership style performances. The impact of leadership styles on academic performances of undergraduates was also examined. Sixty six undergraduates (33 boys, and 33 girls) of the second year of study, in the Commerce and Management Faculty of a Sri Lankan university were randomly selected. The Multifactor Leadership Questionnaire (Bass and Avolio, 1997) was employed to assess the leadership style performances, and the Genos EI Inventory was used to measure the EI level of the respondents. Descriptive and inferential anal

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th European Conference on Management, Leadership and Governance

  • ISBN

    978-1-908272-75-1

  • ISSN

    2048-9021

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    505-513

  • Název nakladatele

    Academic Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Cartagena

  • Místo konání akce

    Pafos

  • Datum konání akce

    8. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku