Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Strategic Emotional Intelligence to Transformational Leadership of Managers: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872504" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Strategic Emotional Intelligence to Transformational Leadership of Managers: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emotional Intelligence (EI) has been identified as an important factor for corporate success. However, there are few empirical findings on the impact of Strategic EI per se. The ooverall objective of the study was to empirically examine the relationshipbetween the Strategic EI and Transformational Leadership style of managers. Sixty four managers were selected from the banking industry in Czech Republic. Genos EI Inventory, and the Multifactor Leadership Questionnaire ? Form 5X-Short were employed as the major research instruments of the study. Descriptive and inferential analyses of survey data were conducted using SPSS software. Variations were observed among the components of Strategic EI between males, and females. Study concludes positive a relationship between Strategic EI of Czech managers and their transformational leadership style. Improving awareness and usage of EI, will contribute to facilitate career success through enhanced levels of transformational leadership of manage

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Strategic Emotional Intelligence to Transformational Leadership of Managers: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Emotional Intelligence (EI) has been identified as an important factor for corporate success. However, there are few empirical findings on the impact of Strategic EI per se. The ooverall objective of the study was to empirically examine the relationshipbetween the Strategic EI and Transformational Leadership style of managers. Sixty four managers were selected from the banking industry in Czech Republic. Genos EI Inventory, and the Multifactor Leadership Questionnaire ? Form 5X-Short were employed as the major research instruments of the study. Descriptive and inferential analyses of survey data were conducted using SPSS software. Variations were observed among the components of Strategic EI between males, and females. Study concludes positive a relationship between Strategic EI of Czech managers and their transformational leadership style. Improving awareness and usage of EI, will contribute to facilitate career success through enhanced levels of transformational leadership of manage

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Social, Management, Economics and Business Engineering

  • ISSN

    1307-6892

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    182-186

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus