Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Communication Management Level as a Healthcare Organizations Competitiveness Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869701" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869701 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Communication Management Level as a Healthcare Organizations Competitiveness Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The importance of marketing communications in health care is increasing within the context of competitiveness. Even though hospitals are often merely passive recipients of patients, more and more hospitals realize that a patient may choose a hospital where he/she will be treated and so the competitive pressure on the services quality, communication standards and approach of hospital staff to clients is increasing. The Czech Republic's vision lies also in privatizing and restructuring of hospitals, whichwould affect not only the business management of healthcare organization, but also significantly affect the general management of the organization. A hospital would become a regular part of the market and marketing management would become a competitiveness tool. The aim of the article is to present individual healthcare systems, define the marketing communication role in hospital management, present marketing communication as an important competitiveness tool of healthcare organizations

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Communication Management Level as a Healthcare Organizations Competitiveness Tool

  • Popis výsledku anglicky

    The importance of marketing communications in health care is increasing within the context of competitiveness. Even though hospitals are often merely passive recipients of patients, more and more hospitals realize that a patient may choose a hospital where he/she will be treated and so the competitive pressure on the services quality, communication standards and approach of hospital staff to clients is increasing. The Czech Republic's vision lies also in privatizing and restructuring of hospitals, whichwould affect not only the business management of healthcare organization, but also significantly affect the general management of the organization. A hospital would become a regular part of the market and marketing management would become a competitiveness tool. The aim of the article is to present individual healthcare systems, define the marketing communication role in hospital management, present marketing communication as an important competitiveness tool of healthcare organizations

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mathematical Models and Methods in Applied Science

  • ISSN

    1998-0140

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    452-461

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus