Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of CSR initiatives on customer loyalty in the airline industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869722" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2013/Milan/ICMA/ICMA-10.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2013/Milan/ICMA/ICMA-10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of CSR initiatives on customer loyalty in the airline industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Customer loyalty is one of the most essential consumers behaviours that firms endeavor to influence through the use of Corporate Social Responsibility (CSR) as a marketing tool. Over the years, researchers have studied the impact of CSR in direct relationship to customer loyalty. In the airline industry, firms are increasingly formulating and implementing CSR policy initiatives. When managers of airlines invests resources in social responsibility activities and see the investment as an aspect of the promotion and marketing of the firm, they want to know the possible impact of such measures, particularly those that relate to the knowledge and opinions of customers of CSR, and how these impacts on the relationship between customers and airlines. The mainobjective of this study is to examine customer knowledge and opinions of CSR, and examine the relationship between it and customer loyalty in the Central and Eastern European (CEE) airline market. The study found that, customers of airli

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of CSR initiatives on customer loyalty in the airline industry

  • Popis výsledku anglicky

    Customer loyalty is one of the most essential consumers behaviours that firms endeavor to influence through the use of Corporate Social Responsibility (CSR) as a marketing tool. Over the years, researchers have studied the impact of CSR in direct relationship to customer loyalty. In the airline industry, firms are increasingly formulating and implementing CSR policy initiatives. When managers of airlines invests resources in social responsibility activities and see the investment as an aspect of the promotion and marketing of the firm, they want to know the possible impact of such measures, particularly those that relate to the knowledge and opinions of customers of CSR, and how these impacts on the relationship between customers and airlines. The mainobjective of this study is to examine customer knowledge and opinions of CSR, and examine the relationship between it and customer loyalty in the Central and Eastern European (CEE) airline market. The study found that, customers of airli

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematics and Computers in Contemporary Science

  • ISBN

    978-1-61804-152-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    66-72

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Milan, Italy

  • Místo konání akce

    MIlan

  • Datum konání akce

    9. 1. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku