Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social maturity, managerial competence and knowledge in the management and implementation of CSR in the airline industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869723" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869723 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social maturity, managerial competence and knowledge in the management and implementation of CSR in the airline industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The relative affordability and speed of travelling by air today has made international travel accessible to many people and it has become an integral part of their lifestyle. In view of this, the corporate social responsibility (CSR) of firms in the airline industry is an increasingly important topic in the global economy. CSR is a challenge for managers of airlines in today?s risky, competitive and complex business environment. Therefore, there is a need for managers with maturity, competence and knowledge to manage and implement all CSR initiatives. The main objective of this paper is to analysis from literature the impact of Social maturity, managerial competence and knowledge in the management and implementation of CSR initiatives in the airline industry. The paper concludes that the management and implementation of CSR requires manager?s effectiveness in drawing upon a set of skills, knowledge, and attributes to work successfully with relevant stakeholders in the airline industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Social maturity, managerial competence and knowledge in the management and implementation of CSR in the airline industry

  • Popis výsledku anglicky

    The relative affordability and speed of travelling by air today has made international travel accessible to many people and it has become an integral part of their lifestyle. In view of this, the corporate social responsibility (CSR) of firms in the airline industry is an increasingly important topic in the global economy. CSR is a challenge for managers of airlines in today?s risky, competitive and complex business environment. Therefore, there is a need for managers with maturity, competence and knowledge to manage and implement all CSR initiatives. The main objective of this paper is to analysis from literature the impact of Social maturity, managerial competence and knowledge in the management and implementation of CSR initiatives in the airline industry. The paper concludes that the management and implementation of CSR requires manager?s effectiveness in drawing upon a set of skills, knowledge, and attributes to work successfully with relevant stakeholders in the airline industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICEBM 2013: International Conference on Economics and Business Management

  • ISBN

  • ISSN

    1307-6892

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    WASET

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Paris

  • Datum konání akce

    6. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku