Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Placement Expenses for the SME Sector in CZE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870584" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Placement Expenses for the SME Sector in CZE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Product placement or embedded marketing is a form of advertisement in which branded goods or services are placed in context of movies, story lines of television shows or news programmes in order to avoid conventional advertising. In this article, you maylearn about different attitudes to invest in product placement from field of Czech SME. The survey consists findings from carefully selected B2C a B2B SMEs in Czech Republic. There has been no doubt about business depression since 2009 which has crucialinfluence on amount of marketing investments. It was determined, how much are SMEs able to invest in product placement as a part of modern integrated marketing mix. These finding was classified into four basic named groups and has been constructed the Pareto chart. The second aim was to determine, who is the product placement investment decider. If the decision comes direct from a management or comes from outside (has been outsourced by advertising agency or hired marketing specialist).

  • Název v anglickém jazyce

    Product Placement Expenses for the SME Sector in CZE

  • Popis výsledku anglicky

    Product placement or embedded marketing is a form of advertisement in which branded goods or services are placed in context of movies, story lines of television shows or news programmes in order to avoid conventional advertising. In this article, you maylearn about different attitudes to invest in product placement from field of Czech SME. The survey consists findings from carefully selected B2C a B2B SMEs in Czech Republic. There has been no doubt about business depression since 2009 which has crucialinfluence on amount of marketing investments. It was determined, how much are SMEs able to invest in product placement as a part of modern integrated marketing mix. These finding was classified into four basic named groups and has been constructed the Pareto chart. The second aim was to determine, who is the product placement investment decider. If the decision comes direct from a management or comes from outside (has been outsourced by advertising agency or hired marketing specialist).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing

  • ISBN

    978-960-474-325-4

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    20-24

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Chania

  • Místo konání akce

    Chania

  • Datum konání akce

    27. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku