Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Placement Industry in the Czech Republic as Embedded Marketing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867892" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867892 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Placement Industry in the Czech Republic as Embedded Marketing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Product placement has been around in some extent for many years. After June 2010, there is a new field of view legal aspect in the Czech Republic. Some placement involves more subliminal placement of the specific product within a scene or visual. Othersincludes spoken lines that make mention of the products or its brand. As advertisers have become concerned about the effectiveness of traditional TV advertising, they have turned to alternative approaches such as product placement, so we speak about ?TVadvertising x Product placement cannibalization?. Marketing experts have inconsistent opinions on product placement. Some of them consider it to be a new marketing tool while others perceive it to be a new type of advertisement. This article explains therole of product placement and describes its current situation on the Czech market.

  • Název v anglickém jazyce

    Product Placement Industry in the Czech Republic as Embedded Marketing

  • Popis výsledku anglicky

    Product placement has been around in some extent for many years. After June 2010, there is a new field of view legal aspect in the Czech Republic. Some placement involves more subliminal placement of the specific product within a scene or visual. Othersincludes spoken lines that make mention of the products or its brand. As advertisers have become concerned about the effectiveness of traditional TV advertising, they have turned to alternative approaches such as product placement, so we speak about ?TVadvertising x Product placement cannibalization?. Marketing experts have inconsistent opinions on product placement. Some of them consider it to be a new marketing tool while others perceive it to be a new type of advertisement. This article explains therole of product placement and describes its current situation on the Czech market.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Communications

  • ISSN

    1998-4480

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    47-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus