Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The aspects of Product Placement as a marketing tool in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867888" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867888 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/Vouliagmeni/MMAS/MMAS-22.pdf" target="_blank" >http://www.wseas.us/e-library/conferences/2012/Vouliagmeni/MMAS/MMAS-22.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The aspects of Product Placement as a marketing tool in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A newly defined type of marketing tool of brand integration known as product placement has been used in the film industry for decades. Until recently, a controversy existed as to whether or not this tool is acceptable in audio-visual works. This was defined by the committee for radio and television broadcasting in the middle of year 2010 and specified by a new legislation in the Czech Republic. Product placement represents a remarkable marketing tool with highly variable use for both experts and companies. Product placement does not suffer from such a high ?advertising blindness?. Marketing experts have inconsistent opinions on product placement. Some of them consider it to be a new marketing tool while others perceive it to be a new type of advertisement. This article explains the role of product placement and its historical origin and describes its current situation on the Czech market, including the view of experts from the fields of production, television and the committee for radi

  • Název v anglickém jazyce

    The aspects of Product Placement as a marketing tool in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    A newly defined type of marketing tool of brand integration known as product placement has been used in the film industry for decades. Until recently, a controversy existed as to whether or not this tool is acceptable in audio-visual works. This was defined by the committee for radio and television broadcasting in the middle of year 2010 and specified by a new legislation in the Czech Republic. Product placement represents a remarkable marketing tool with highly variable use for both experts and companies. Product placement does not suffer from such a high ?advertising blindness?. Marketing experts have inconsistent opinions on product placement. Some of them consider it to be a new marketing tool while others perceive it to be a new type of advertisement. This article explains the role of product placement and its historical origin and describes its current situation on the Czech market, including the view of experts from the fields of production, television and the committee for radi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Applied Mathematics and Economics

  • ISBN

    978-1-61804-076-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Název nakladatele

    WSEAS Press (GR)

  • Místo vydání

    Rhodes

  • Místo konání akce

    Athens, Vouliagmeni Beach

  • Datum konání akce

    7. 3. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku