Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Characteristics of an Insert Product Placement as a Part of Marketing Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871520" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871520 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462040659" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201462040659</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Characteristics of an Insert Product Placement as a Part of Marketing Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper defined saturation of an insert product placement as a part of marketing communication. Product placement is known as a modern tool of marketing communication and so that product placement and its types and forms are not so casual used in the Czech Republic as in other parts of the world. The mentioned issues are explained from the perspectives of three groups: TV studios experts, directors and producers and other experts (media agencies and advertisers). Types and forms of this marketing communication tool as well as options of its utilization are also mentioned in the paper. The Czech Republic market where product placement occurs is very small - only few television companies. The primary aim of the paper is to identify the intensity of twoessential areas expressing product placement using - natural (non-invasive) insert and contrived (invasive) insert. Moreover, conflicting interests of the interested parties (advertiser - ordering party, producer and television) are obse

  • Název v anglickém jazyce

    Characteristics of an Insert Product Placement as a Part of Marketing Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The paper defined saturation of an insert product placement as a part of marketing communication. Product placement is known as a modern tool of marketing communication and so that product placement and its types and forms are not so casual used in the Czech Republic as in other parts of the world. The mentioned issues are explained from the perspectives of three groups: TV studios experts, directors and producers and other experts (media agencies and advertisers). Types and forms of this marketing communication tool as well as options of its utilization are also mentioned in the paper. The Czech Republic market where product placement occurs is very small - only few television companies. The primary aim of the paper is to identify the intensity of twoessential areas expressing product placement using - natural (non-invasive) insert and contrived (invasive) insert. Moreover, conflicting interests of the interested parties (advertiser - ordering party, producer and television) are obse

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    62

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    659-666

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus