Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Placement: A Smart Marketing Tool Shifting a Company to the Next Competitive Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870585" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Placement: A Smart Marketing Tool Shifting a Company to the Next Competitive Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary aim of this paper was to discover connection between company?s competitiveness and product placement as a marketing tool. The secondary aim was searching for the genesis of product placement. The mentioned issues are explained from the perspectives of three groups: TV studios experts, directors and producers, and other experts (media agencies and advertisers). The Czech Republic market where product placement can be registered is very small ? only few television companies. The survey was conducted during years 2011 and 2012 in the Czech Republic. There is no directly measurable tool to tell us exact outputs. However, the results reveal: Marketers are sure that product placement is efficient. The product placement belongs to a longterm marketing field where the brand building is also included. On the basis of the ascertainments acquired by the survey, the basic links between product placement, long-term marketing, and competitiveness are explained in this paper.

  • Název v anglickém jazyce

    Product Placement: A Smart Marketing Tool Shifting a Company to the Next Competitive Level

  • Popis výsledku anglicky

    The primary aim of this paper was to discover connection between company?s competitiveness and product placement as a marketing tool. The secondary aim was searching for the genesis of product placement. The mentioned issues are explained from the perspectives of three groups: TV studios experts, directors and producers, and other experts (media agencies and advertisers). The Czech Republic market where product placement can be registered is very small ? only few television companies. The survey was conducted during years 2011 and 2012 in the Czech Republic. There is no directly measurable tool to tell us exact outputs. However, the results reveal: Marketers are sure that product placement is efficient. The product placement belongs to a longterm marketing field where the brand building is also included. On the basis of the ascertainments acquired by the survey, the basic links between product placement, long-term marketing, and competitiveness are explained in this paper.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    98-114

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus