Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Degree of Saturation of an Audiovisual Work with the Marketing Tool Multimedia communication of Product Placement.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868743" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868743 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Degree of Saturation of an Audiovisual Work with the Marketing Tool Multimedia communication of Product Placement.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper defined saturation of an audiovisual work with product placement. Types and forms of this marketing communication tool as well as options of its utilization are clarified in the paper. The mentioned issues are explained from the perspectives ofthree groups: TV studios experts, directors and producers and other experts (media agencies and advertisers). The Czech Republic market where product placement occurs is very small ? only few television companies. The main aim of the paper is to comparetwo essential areas expressing efficiency of product placement ? natural (non-invasive) insert and contrived (invasive) insert. Moreover, conflicting interests of the interested parties (advertiser ? ordering party, producer and television) are observedin the paper too. The last issue discussed in this paper is to what extent the degree of product placement implementation can affect the script and what impact on quality and specifics of an audiovisual work can this script modification

  • Název v anglickém jazyce

    Degree of Saturation of an Audiovisual Work with the Marketing Tool Multimedia communication of Product Placement.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper defined saturation of an audiovisual work with product placement. Types and forms of this marketing communication tool as well as options of its utilization are clarified in the paper. The mentioned issues are explained from the perspectives ofthree groups: TV studios experts, directors and producers and other experts (media agencies and advertisers). The Czech Republic market where product placement occurs is very small ? only few television companies. The main aim of the paper is to comparetwo essential areas expressing efficiency of product placement ? natural (non-invasive) insert and contrived (invasive) insert. Moreover, conflicting interests of the interested parties (advertiser ? ordering party, producer and television) are observedin the paper too. The last issue discussed in this paper is to what extent the degree of product placement implementation can affect the script and what impact on quality and specifics of an audiovisual work can this script modification

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International conference on Applied Informatics and Computing Theory (AICT ´12).

  • ISBN

    978-1-61804-130-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    189-196

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    17. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku