Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Product Scale Promoting by Product Placement in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867893" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Product Scale Promoting by Product Placement in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Product placement or embedded marketing is a form of advertisement in which branded goods or services are placed in context of movies, story lines of television shows or news programmes in order to avoid conventional advertising. In this article, you maylearn about different categories of products which are promoted by means of product placement. The main objective of product placement is to connect brands with the appropriate entertainment partners to maximize exposure and brand relevance. This is howthe benefit of product placement comes into its own: where brands become part of the entertainment (a story line) rather than classic TV advertisements. And finally, the last question in this paper is about ethics - product placement can be a negative force and be not naturally integrated in a storyboard, but in the majority of cases it bene?ts everyone content gets paid for.

  • Název v anglickém jazyce

    Product Scale Promoting by Product Placement in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Product placement or embedded marketing is a form of advertisement in which branded goods or services are placed in context of movies, story lines of television shows or news programmes in order to avoid conventional advertising. In this article, you maylearn about different categories of products which are promoted by means of product placement. The main objective of product placement is to connect brands with the appropriate entertainment partners to maximize exposure and brand relevance. This is howthe benefit of product placement comes into its own: where brands become part of the entertainment (a story line) rather than classic TV advertisements. And finally, the last question in this paper is about ethics - product placement can be a negative force and be not naturally integrated in a storyboard, but in the majority of cases it bene?ts everyone content gets paid for.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18th International Business Information Management Association

  • ISBN

    978-0-9821489-7-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1971-1982

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    9. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku