Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Types, Forms and Major Product Categories of Product Placement in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43867897" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43867897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5171/2012.441984" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5171/2012.441984</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5171/2012.441984" target="_blank" >10.5171/2012.441984</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Types, Forms and Major Product Categories of Product Placement in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Product placement is defined as marketing integration of a product or a brand into a film or televised series in order to avoid conventional advertising. In this paper, there are different categories of products which are promoted by means of product placement. The main objective of product placement is to connect brands with the appropriate entertainment partners to maximize exposure and brand relevance. Product placement can occur in audio-visual works in several different forms. And finally, the lastquestion in this paper is about describing product categories promotion by Product placement. According to the primary survey, the several groups of product categories (automotive industry and mobile phones and computers) are mostly promoted by productplacement.

  • Název v anglickém jazyce

    Types, Forms and Major Product Categories of Product Placement in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Product placement is defined as marketing integration of a product or a brand into a film or televised series in order to avoid conventional advertising. In this paper, there are different categories of products which are promoted by means of product placement. The main objective of product placement is to connect brands with the appropriate entertainment partners to maximize exposure and brand relevance. Product placement can occur in audio-visual works in several different forms. And finally, the lastquestion in this paper is about describing product categories promotion by Product placement. According to the primary survey, the several groups of product categories (automotive industry and mobile phones and computers) are mostly promoted by productplacement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Eastern Europe Research in Business & Economics

  • ISSN

    2169-0367

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus