Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relationship Between Product Placement and Shopping Intentions on Instagram

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009007" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_7" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relationship Between Product Placement and Shopping Intentions on Instagram

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Influencer marketing on Instagram is a marketing communication tool used more and more frequently by all brands. Most companies are now turning to social networks to promote their products and get closer to their potential consumers. Marketing influence via product placements seems to have positive repercussions on company sales. Nevertheless, it seems that the continued presence of brands on social networks, via influencers, causes consumer fatigue, even annoyance, who feel invaded by advertising messages. Therefore, the main objective of this chapter is to analyze how product placements on Instagram influence consumers‘ purchase intention and to what extent this new type of marketing communication could lead to the development of negative attitudes and annoyance.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship Between Product Placement and Shopping Intentions on Instagram

  • Popis výsledku anglicky

    Influencer marketing on Instagram is a marketing communication tool used more and more frequently by all brands. Most companies are now turning to social networks to promote their products and get closer to their potential consumers. Marketing influence via product placements seems to have positive repercussions on company sales. Nevertheless, it seems that the continued presence of brands on social networks, via influencers, causes consumer fatigue, even annoyance, who feel invaded by advertising messages. Therefore, the main objective of this chapter is to analyze how product placements on Instagram influence consumers‘ purchase intention and to what extent this new type of marketing communication could lead to the development of negative attitudes and annoyance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing

  • ISBN

    9783030931308

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    177-206

  • Počet stran knihy

    239

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly