Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of factors modifying product placement effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871343" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of factors modifying product placement effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Product placement or embedded marketing is a form of advertisement in which branded goods or services are placed in context of movies, story lines of television shows or news programmes in order to avoid conventional advertising. In this article, the possibility of evaluation of product placement effectiveness was investigated as well as the question whether this evaluation already exists. The target group being the main subject of the investigation of this research consists of directors, producers of audio-visual works and other specialists from the Czech Republic. Other study issues were the conditions needed for effectiveness of product placement and the factors influencing viewers in order to achieve a required response from the target group. Creating resonance with your brand means your message has to permeate consumers’ minds and lives. More than ever, marketing needs to be impactful and emotive to create this type of resonance.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of factors modifying product placement effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    Product placement or embedded marketing is a form of advertisement in which branded goods or services are placed in context of movies, story lines of television shows or news programmes in order to avoid conventional advertising. In this article, the possibility of evaluation of product placement effectiveness was investigated as well as the question whether this evaluation already exists. The target group being the main subject of the investigation of this research consists of directors, producers of audio-visual works and other specialists from the Czech Republic. Other study issues were the conditions needed for effectiveness of product placement and the factors influencing viewers in order to achieve a required response from the target group. Creating resonance with your brand means your message has to permeate consumers’ minds and lives. More than ever, marketing needs to be impactful and emotive to create this type of resonance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Organizational Cultures

  • ISSN

    2327-8013

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    25-36

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84900339893