Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The measurement of product placement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874845" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874845 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The measurement of product placement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The authors proceeded from the price a sponsor of a TV commercial would have to pay to reach the target group to the same extent as when using product placement. The CPP (Cost per Point) approach was used, that is, the price for reaching 1% of the target group. Reaching the target group was surveyed by means of a primary investigation of the perception of the sponsor's company as a financial backer of cultural activities using questionnaires. The authors based their calculations of effectiveness regarding the sponsoring of a television series using elements of brand and product placement on a model calculation of the current advertising prices for a 30-second advertising spot in relation to the CPP (Cost Per Point).

  • Název v anglickém jazyce

    The measurement of product placement

  • Popis výsledku anglicky

    The authors proceeded from the price a sponsor of a TV commercial would have to pay to reach the target group to the same extent as when using product placement. The CPP (Cost per Point) approach was used, that is, the price for reaching 1% of the target group. Reaching the target group was surveyed by means of a primary investigation of the perception of the sponsor's company as a financial backer of cultural activities using questionnaires. The authors based their calculations of effectiveness regarding the sponsoring of a television series using elements of brand and product placement on a model calculation of the current advertising prices for a 30-second advertising spot in relation to the CPP (Cost Per Point).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economic Annals-XXI

  • ISSN

    1728-6220

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    161

  • Stát vydavatele periodika

    UA - Ukrajina

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    66-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus