The measurement of product placement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874845" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874845 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The measurement of product placement
Popis výsledku v původním jazyce
The authors proceeded from the price a sponsor of a TV commercial would have to pay to reach the target group to the same extent as when using product placement. The CPP (Cost per Point) approach was used, that is, the price for reaching 1% of the target group. Reaching the target group was surveyed by means of a primary investigation of the perception of the sponsor's company as a financial backer of cultural activities using questionnaires. The authors based their calculations of effectiveness regarding the sponsoring of a television series using elements of brand and product placement on a model calculation of the current advertising prices for a 30-second advertising spot in relation to the CPP (Cost Per Point).
Název v anglickém jazyce
The measurement of product placement
Popis výsledku anglicky
The authors proceeded from the price a sponsor of a TV commercial would have to pay to reach the target group to the same extent as when using product placement. The CPP (Cost per Point) approach was used, that is, the price for reaching 1% of the target group. Reaching the target group was surveyed by means of a primary investigation of the perception of the sponsor's company as a financial backer of cultural activities using questionnaires. The authors based their calculations of effectiveness regarding the sponsoring of a television series using elements of brand and product placement on a model calculation of the current advertising prices for a 30-second advertising spot in relation to the CPP (Cost Per Point).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economic Annals-XXI
ISSN
1728-6220
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
161
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
66-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—