Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advertising Agencies Employ Quality Graduates To Enhance Their Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870711" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870711 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ufu.utb.cz/sbornik/proceedings2013.pdf" target="_blank" >http://www.ufu.utb.cz/sbornik/proceedings2013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advertising Agencies Employ Quality Graduates To Enhance Their Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to analyze the professional aspirations of potential future employees of advertising agencies in the time of high-school and university studies. In a period of economic recession clients of advertising agencies as a first generally reduce the financial investment in advertising, which has negatively impact on the management of advertising agencies. The starting point may be employing creative graduates who are according to the research work in the advertising industry keen interest and are often cheaper workforce, which help to enhance performance of advertising agencies. Paper is based on extensive primary research in the segment of high-school students from throughout the Czech Republic (1628 respondents, of which 228, so 14%, would like to work after the completion of its studies in an advertising agency). The second primary research was carried out at the same time too with the students of one university (338 students for Bachelor studies in the Faculty of

  • Název v anglickém jazyce

    Advertising Agencies Employ Quality Graduates To Enhance Their Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to analyze the professional aspirations of potential future employees of advertising agencies in the time of high-school and university studies. In a period of economic recession clients of advertising agencies as a first generally reduce the financial investment in advertising, which has negatively impact on the management of advertising agencies. The starting point may be employing creative graduates who are according to the research work in the advertising industry keen interest and are often cheaper workforce, which help to enhance performance of advertising agencies. Paper is based on extensive primary research in the segment of high-school students from throughout the Czech Republic (1628 respondents, of which 228, so 14%, would like to work after the completion of its studies in an advertising agency). The second primary research was carried out at the same time too with the students of one university (338 students for Bachelor studies in the Faculty of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Scientific Conference Finance and the performance of firms in science, education, and practice

  • ISBN

    978-80-7454-246-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    707-717

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    25. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000329435800060