Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trends in practical undergraduate training of future primary school teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73606222" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73606222 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333186108" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333186108</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trends in practical undergraduate training of future primary school teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to outline the development and current trends in practical aspects of undergraduate training of future primary school teachers. The research is based on the requirements of schools which need thoroughly trained students prepared for practical educational work. For a long time, university education has primarily focused on teaching theoretical knowledge without practical applications. Currently, the authors of the present paper aim to implement the “Lesson Study” method in practical teacher training courses in universities. According to this method, the system of practical training involves several actors – supervisor (expert from university), teacher trainer (expert from elementary school), and a group of students. The paper presents an analysis of practical educational requirements for the implementation of this method. The paper is a partial outcome of the project Development of the concept of undergraduate training of primary school teachers with an emphasis on communication competences.

  • Název v anglickém jazyce

    Trends in practical undergraduate training of future primary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to outline the development and current trends in practical aspects of undergraduate training of future primary school teachers. The research is based on the requirements of schools which need thoroughly trained students prepared for practical educational work. For a long time, university education has primarily focused on teaching theoretical knowledge without practical applications. Currently, the authors of the present paper aim to implement the “Lesson Study” method in practical teacher training courses in universities. According to this method, the system of practical training involves several actors – supervisor (expert from university), teacher trainer (expert from elementary school), and a group of students. The paper presents an analysis of practical educational requirements for the implementation of this method. The paper is a partial outcome of the project Development of the concept of undergraduate training of primary school teachers with an emphasis on communication competences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECE2020 Official Conference Proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2188-1162

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    397-410

  • Název nakladatele

    The International Academic Forum (IAFOR)

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Londýn

  • Datum konání akce

    16. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku