Obraz nebo „obrázek”? Podpora vizuální gramotnosti v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00011829" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00011829 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obraz nebo „obrázek”? Podpora vizuální gramotnosti v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami specifik výtvarného vzdělávání v pregraduální přípravě budoucích prvostupňových učitelů. Prezentuje současné pojetí výtvarné edukace v praxi a zamýšlí se nad podmínkami a příčinami přetrvávajících zažitých představ o podobě a výsledku výtvarného úkolu. Samostatným blokem je případová studie prezentující konkrétní výtvarná zadání směřující k podpoře vizuální gramotnosti studentů. Závěr textu reflektuje možnosti, souvislosti a limity proměny způsobu nahlížení na smysl výtvarné edukace v praxi u budoucích učitelů 1. stupně základní školy.
Název v anglickém jazyce
Image or „Picture“? Support of Visual Literacy in Primary School Teacher Trainees
Popis výsledku anglicky
The paper deals with current issues of the specifics of art education in the undergraduate training of future primary teachers. It presents the current concept of art education in practice and considers the conditions and causes of persistent ideas about the form and outcome of the art task. A separate part is a case study presenting specific art assignments to support students‘ visual literacy. The text‘s conclusion reflects the possibilities, context and limits of the change in the way of looking at the meaning of art education in practice for future primary school teachers.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů