Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obraz nebo „obrázek”? Podpora vizuální gramotnosti v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00011829" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00011829 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf" target="_blank" >https://www.insea.cz/_files/ugd/324c4c_ac8f3d67d30149068cd612c026ee9772.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obraz nebo „obrázek”? Podpora vizuální gramotnosti v přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá aktuálními otázkami specifik výtvarného vzdělávání v pregraduální přípravě budoucích prvostupňových učitelů. Prezentuje současné pojetí výtvarné edukace v praxi a zamýšlí se nad podmínkami a příčinami přetrvávajících zažitých představ o podobě a výsledku výtvarného úkolu. Samostatným blokem je případová studie prezentující konkrétní výtvarná zadání směřující k podpoře vizuální gramotnosti studentů. Závěr textu reflektuje možnosti, souvislosti a limity proměny způsobu nahlížení na smysl výtvarné edukace v praxi u budoucích učitelů 1. stupně základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Image or „Picture“? Support of Visual Literacy in Primary School Teacher Trainees

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with current issues of the specifics of art education in the undergraduate training of future primary teachers. It presents the current concept of art education in practice and considers the conditions and causes of persistent ideas about the form and outcome of the art task. A separate part is a case study presenting specific art assignments to support students‘ visual literacy. The text‘s conclusion reflects the possibilities, context and limits of the change in the way of looking at the meaning of art education in practice for future primary school teachers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů