Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Issue Of Innovations Management In Czech Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870717" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870717 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ufu.utb.cz/sbornik/proceedings2013.pdf" target="_blank" >http://www.ufu.utb.cz/sbornik/proceedings2013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Issue Of Innovations Management In Czech Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creating innovations should be a controlled process, which leads to the generation, transmission and implementation of ideas into practical applications and produces qualitative changes under which the customer is willing to appreciate the added value and as well is ready to pay for the product. Innovations are built on company success and how it differs from the competition. At the same time, innovation is also the most difficult element of entrepreneurial activities in terms of business management andplanning. The aim of this study is to compare theory with practice, to find out what is the reality. The paper deals with monitoring organizations in the Czech Republic related to quality and innovation management. The author is using findings of a research project implemented in 2011. This quantitative research project was carried out in more than 100 organizations of the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    The Issue Of Innovations Management In Czech Companies

  • Popis výsledku anglicky

    Creating innovations should be a controlled process, which leads to the generation, transmission and implementation of ideas into practical applications and produces qualitative changes under which the customer is willing to appreciate the added value and as well is ready to pay for the product. Innovations are built on company success and how it differs from the competition. At the same time, innovation is also the most difficult element of entrepreneurial activities in terms of business management andplanning. The aim of this study is to compare theory with practice, to find out what is the reality. The paper deals with monitoring organizations in the Czech Republic related to quality and innovation management. The author is using findings of a research project implemented in 2011. This quantitative research project was carried out in more than 100 organizations of the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 6th International Scientific Conference Finance and the performance of firms in science, education, and practice

  • ISBN

    978-80-7454-246-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    136-147

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    25. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000329435800011