Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Citizenship performance behaviour of young Czech citizens: a comparative study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870915" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870915 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Citizenship performance behaviour of young Czech citizens: a comparative study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Organizations increasingly pay attention to Citizenship Performance Behaviour (CPB) that explores the performance related behaviours going beyond the assigned tasks and responsibilities for which employees are typically held responsible. CPB plays a vital role in shaping the organization?s social system. CPB indirectly contributes to the effective functioning of an organization by creating a situation that supports and improves the task performance, which is also vital in managing an ageing workforce. Study had focused on the impact of CPB practices of 84 undergraduates (45 girls, 39 boys), 92 postgraduate students (58 girls, 34 boys) randomly selected from a university in Czech Republic. Major objective of the study was to examine the impact of Age toCPB. Impacts of gender, and educational qualifications to CPB were also examined. Descriptive and inferential analysis of data was conducted using the SPSS package. CPB practices of the respondents? were assessed. Age, gender and educati

  • Název v anglickém jazyce

    Citizenship performance behaviour of young Czech citizens: a comparative study

  • Popis výsledku anglicky

    Organizations increasingly pay attention to Citizenship Performance Behaviour (CPB) that explores the performance related behaviours going beyond the assigned tasks and responsibilities for which employees are typically held responsible. CPB plays a vital role in shaping the organization?s social system. CPB indirectly contributes to the effective functioning of an organization by creating a situation that supports and improves the task performance, which is also vital in managing an ageing workforce. Study had focused on the impact of CPB practices of 84 undergraduates (45 girls, 39 boys), 92 postgraduate students (58 girls, 34 boys) randomly selected from a university in Czech Republic. Major objective of the study was to examine the impact of Age toCPB. Impacts of gender, and educational qualifications to CPB were also examined. Descriptive and inferential analysis of data was conducted using the SPSS package. CPB practices of the respondents? were assessed. Age, gender and educati

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TD010129" target="_blank" >TD010129: Výkonnový potenciál pracovníků 50+ a specifické formy řízení lidských zdrojů podniku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Management, Knowledge and Learning International Conference

  • ISBN

    978-961-6914-01-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1075-1078

  • Název nakladatele

    Makelearn

  • Místo vydání

    Zadar

  • Místo konání akce

    Zadar

  • Datum konání akce

    19. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku