Impact of Emotional Intelligence to Citizenship Performance Behaviour of University Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872500" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872500 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Emotional Intelligence to Citizenship Performance Behaviour of University Students
Popis výsledku v původním jazyce
The primary role of universities is to nurture productive citizens. Youth view university education as a vital step to become future?s managers. Display of ability to thrive in team efforts has been viewed helpful in securing preferred jobs, and career development for the youth. Emotional Intelligence (EI) has been identified as an important factor in the context. Objectives of the study were to empirically assess the EI level, and citizenship performance behaviour (CPB) of university students, and to analyse the relationship between them. Hundred and seventy six university students (103 girls, and 73 boys) were selected from Zlin, Czech Republic. Genos EI Inventory, and Poropot, and Jone?s index were used to measure the key variables among respondents. Descriptive and inferential analyses of survey data were conducted using SPSS software. Variations were observed between boys, and girls in the EI levels, and CPB. Fluctuation of EI levels indicated the volatility of the reasoning abili
Název v anglickém jazyce
Impact of Emotional Intelligence to Citizenship Performance Behaviour of University Students
Popis výsledku anglicky
The primary role of universities is to nurture productive citizens. Youth view university education as a vital step to become future?s managers. Display of ability to thrive in team efforts has been viewed helpful in securing preferred jobs, and career development for the youth. Emotional Intelligence (EI) has been identified as an important factor in the context. Objectives of the study were to empirically assess the EI level, and citizenship performance behaviour (CPB) of university students, and to analyse the relationship between them. Hundred and seventy six university students (103 girls, and 73 boys) were selected from Zlin, Czech Republic. Genos EI Inventory, and Poropot, and Jone?s index were used to measure the key variables among respondents. Descriptive and inferential analyses of survey data were conducted using SPSS software. Variations were observed between boys, and girls in the EI levels, and CPB. Fluctuation of EI levels indicated the volatility of the reasoning abili
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 1st International Conference on Finance and Economics 2014
ISBN
978-80-7454-404-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
197-204
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Ho Chi Minh
Datum konání akce
3. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—