Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Emotional Intelligence to Citizenship Performance Behaviour of University Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872500" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872500 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Emotional Intelligence to Citizenship Performance Behaviour of University Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary role of universities is to nurture productive citizens. Youth view university education as a vital step to become future?s managers. Display of ability to thrive in team efforts has been viewed helpful in securing preferred jobs, and career development for the youth. Emotional Intelligence (EI) has been identified as an important factor in the context. Objectives of the study were to empirically assess the EI level, and citizenship performance behaviour (CPB) of university students, and to analyse the relationship between them. Hundred and seventy six university students (103 girls, and 73 boys) were selected from Zlin, Czech Republic. Genos EI Inventory, and Poropot, and Jone?s index were used to measure the key variables among respondents. Descriptive and inferential analyses of survey data were conducted using SPSS software. Variations were observed between boys, and girls in the EI levels, and CPB. Fluctuation of EI levels indicated the volatility of the reasoning abili

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Emotional Intelligence to Citizenship Performance Behaviour of University Students

  • Popis výsledku anglicky

    The primary role of universities is to nurture productive citizens. Youth view university education as a vital step to become future?s managers. Display of ability to thrive in team efforts has been viewed helpful in securing preferred jobs, and career development for the youth. Emotional Intelligence (EI) has been identified as an important factor in the context. Objectives of the study were to empirically assess the EI level, and citizenship performance behaviour (CPB) of university students, and to analyse the relationship between them. Hundred and seventy six university students (103 girls, and 73 boys) were selected from Zlin, Czech Republic. Genos EI Inventory, and Poropot, and Jone?s index were used to measure the key variables among respondents. Descriptive and inferential analyses of survey data were conducted using SPSS software. Variations were observed between boys, and girls in the EI levels, and CPB. Fluctuation of EI levels indicated the volatility of the reasoning abili

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 1st International Conference on Finance and Economics 2014

  • ISBN

    978-80-7454-404-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    197-204

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh

  • Datum konání akce

    3. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku