Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing the Emotional Intelligence of Sri Lankan High School Students: A Case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43869041" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43869041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing the Emotional Intelligence of Sri Lankan High School Students: A Case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Success in higher education is an effective way of securing gainful employments, and career development for the youth in Sri Lanka. High school students have to be successful in Advanced Level (A-Level) Examination to secure entry to state universities,and to secure better employment opportunities for the school leavers. This has made A-Level examination ultra competitive and highly stressful among the students. The study focussed to assess the Emotional Intelligence (EI) level of high school students.Specific objectives included assessing of EI sub constructs of students, and analyzing the EI of respondents based on gender, and specific subject streams. Genos EI Inventory was used among 90 A-Level students (45 boys, and 45 girls) randomly selected from two Sri Lankan schools. EI level of respondents were further assessed based on gender and their subject streams. Mean values indicated a superior level of EI among boys, in comparison to girls. Science subject stream based students po

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing the Emotional Intelligence of Sri Lankan High School Students: A Case study

  • Popis výsledku anglicky

    Success in higher education is an effective way of securing gainful employments, and career development for the youth in Sri Lanka. High school students have to be successful in Advanced Level (A-Level) Examination to secure entry to state universities,and to secure better employment opportunities for the school leavers. This has made A-Level examination ultra competitive and highly stressful among the students. The study focussed to assess the Emotional Intelligence (EI) level of high school students.Specific objectives included assessing of EI sub constructs of students, and analyzing the EI of respondents based on gender, and specific subject streams. Genos EI Inventory was used among 90 A-Level students (45 boys, and 45 girls) randomly selected from two Sri Lankan schools. EI level of respondents were further assessed based on gender and their subject streams. Mean values indicated a superior level of EI among boys, in comparison to girls. Science subject stream based students po

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Management, Knowlewdge and Learning International Conference

  • ISBN

    978-961-6813-09-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    International School for Social and Business Studies

  • Místo vydání

    Celje

  • Místo konání akce

    Celje

  • Datum konání akce

    20. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku