Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender and Syllabus Based Study Approaches and Academic Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43869035" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43869035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender and Syllabus Based Study Approaches and Academic Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the study was to examine the impact of gender-wise and syllabus-wise study approaches in academic performances of high school students. Study involved ninety high school students (45 girls, and 45 boys) randomly selected from two high schools in Galle, and Gampaha, Sri Lanka. Study process of respondents was measured by employing the ´revised two-factor Study Process Questionnaire? of Biggs et.al (2001). Descriptive and inferential analyses of data were conducted by using the SPSS software. The Study Approaches (including study motives, and study strategies) employed by respondents during the study process were examined. Relationships were tested among study process variables pertaining to the gender, and syllabus of respondents and their academic performances. High School girls have indicated deeper study methodologies in comparison to the boys. Science stream students recorded deeper study methodologies, and Arts stream students recorded surface study methodologies.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender and Syllabus Based Study Approaches and Academic Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the study was to examine the impact of gender-wise and syllabus-wise study approaches in academic performances of high school students. Study involved ninety high school students (45 girls, and 45 boys) randomly selected from two high schools in Galle, and Gampaha, Sri Lanka. Study process of respondents was measured by employing the ´revised two-factor Study Process Questionnaire? of Biggs et.al (2001). Descriptive and inferential analyses of data were conducted by using the SPSS software. The Study Approaches (including study motives, and study strategies) employed by respondents during the study process were examined. Relationships were tested among study process variables pertaining to the gender, and syllabus of respondents and their academic performances. High School girls have indicated deeper study methodologies in comparison to the boys. Science stream students recorded deeper study methodologies, and Arts stream students recorded surface study methodologies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    115-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus