Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study Process Of Czech High School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868180" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study Process Of Czech High School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studies reveal the significance of 'study processes' of students during the various phases of education. The objective of the study was to examine the study process and academic performances of Czech high school students. Sixty four high school students(31 girls, and 33 boys) were randomly selected from three high schools in Zlin, Czech Republic. The study process of respondents was measured by employing the 'revised two-factor Study Process Questionnaire' of Biggs et.al (2001). Descriptive and inferential analysis of data was conducted using the SPSS software. The Study Approaches, Study Motives, and Study Strategies employed by respondents during the study process were examined. High school students had focused more on 'surface' study approaches, motives, and strategies over 'deep' study approaches, motives, and strategies. High school girls secured higher grades and superior academic performances over boys. The improved adoption of deeper study process methodologies by the high sch

  • Název v anglickém jazyce

    Study Process Of Czech High School Students

  • Popis výsledku anglicky

    Studies reveal the significance of 'study processes' of students during the various phases of education. The objective of the study was to examine the study process and academic performances of Czech high school students. Sixty four high school students(31 girls, and 33 boys) were randomly selected from three high schools in Zlin, Czech Republic. The study process of respondents was measured by employing the 'revised two-factor Study Process Questionnaire' of Biggs et.al (2001). Descriptive and inferential analysis of data was conducted using the SPSS software. The Study Approaches, Study Motives, and Study Strategies employed by respondents during the study process were examined. High school students had focused more on 'surface' study approaches, motives, and strategies over 'deep' study approaches, motives, and strategies. High school girls secured higher grades and superior academic performances over boys. The improved adoption of deeper study process methodologies by the high sch

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency And Responsibility In Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    184-193

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Science

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100020