Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ACADEMIC GROWTH AND STUDY PROCESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868788" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868788 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ACADEMIC GROWTH AND STUDY PROCESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studies reveal the significance of "study processes" of students during the various phases of education. The objective of the study was to examine the study approaches and academic performances of Czech High school and University students. Hundred and thirty four high school and university students were selected based on stratified sampling from Zlin, Czech Republic. The study process of respondents was measured by employing the "revised two-factor Study Process Questionnaire" of Biggs et.al (2001). Descriptive and inferential analysis of data was conducted using the SPSS software. The Study Approaches, Study Motives, and Study Strategies employed by respondents during the study process were examined. There Academic performances were also noted. Respondents have have relied more on "Surface" study approaches, over "Deep" study approaches. Negative relationships were found between the Surface Study Approaches and Academic Performances of High School, and Bachelor degree students. It was

  • Název v anglickém jazyce

    ACADEMIC GROWTH AND STUDY PROCESS

  • Popis výsledku anglicky

    Studies reveal the significance of "study processes" of students during the various phases of education. The objective of the study was to examine the study approaches and academic performances of Czech High school and University students. Hundred and thirty four high school and university students were selected based on stratified sampling from Zlin, Czech Republic. The study process of respondents was measured by employing the "revised two-factor Study Process Questionnaire" of Biggs et.al (2001). Descriptive and inferential analysis of data was conducted using the SPSS software. The Study Approaches, Study Motives, and Study Strategies employed by respondents during the study process were examined. There Academic performances were also noted. Respondents have have relied more on "Surface" study approaches, over "Deep" study approaches. Negative relationships were found between the Surface Study Approaches and Academic Performances of High School, and Bachelor degree students. It was

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1749-1758

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku