Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional Intelligence and Academic performances of High School Students: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868645" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868645 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emotional Intelligence and Academic performances of High School Students: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Success in higher education is an effective way of securing career development for the youth. Examination related pressures have also added to the challenges and aspirations of adolescence of the high school students. The objective of the study was to examine the impact of high school students? emotional intelligence (EI) for their study process and academic performances. Eighty five high school (Advanced Level) students (40 girls, and 45 boys) were randomly selected from two high schools in Sri Lanka.They belonged to three different subject streams in preparing for their university entrance examination. The emotional intelligence of the respondents was measured through Genos EI Inventory. Respondents? study process was assessed through the ´revised two-factor Study Process Questionnaire? of Biggs et.al. SPSS computer software was employed for descriptive and inferential analysis of data. The academic performance of the students was assessed based on their performances at end of the y

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional Intelligence and Academic performances of High School Students: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Success in higher education is an effective way of securing career development for the youth. Examination related pressures have also added to the challenges and aspirations of adolescence of the high school students. The objective of the study was to examine the impact of high school students? emotional intelligence (EI) for their study process and academic performances. Eighty five high school (Advanced Level) students (40 girls, and 45 boys) were randomly selected from two high schools in Sri Lanka.They belonged to three different subject streams in preparing for their university entrance examination. The emotional intelligence of the respondents was measured through Genos EI Inventory. Respondents? study process was assessed through the ´revised two-factor Study Process Questionnaire? of Biggs et.al. SPSS computer software was employed for descriptive and inferential analysis of data. The academic performance of the students was assessed based on their performances at end of the y

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science

  • ISBN

    978-1-61804-123-4

  • ISSN

    2227-460X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    119-124

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    20. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku