Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing the employability of high school graduates: Impact of emotional intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43869905" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43869905 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing the employability of high school graduates: Impact of emotional intelligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Employability is referred to as the relative potential of an individual to obtain and retain suitable employment in the labour market. Success in higher education is an effective way of enhancing the employability of youth. Competitiveness of examinations has added in to the challenges and aspirations of youth. The objective of the study was to examine the impact of high school students' emotional intelligence (EI) for their Training (study) approaches and employability potential. Eighty five high school (Advanced Level) students (40 girls, and 45 boys) were randomly selected from two high schools in Sri Lanka. They were preparing in three different subject streams for the university entrance examination. Emotional intelligence of the respondents was measured through Genos EI Inventory. Respondents' training (study) approaches were assessed through the 'revised two-factor Study Process Questionnaire' of Biggs et.al. SPSS computer software was employed for descriptive and inferential an

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing the employability of high school graduates: Impact of emotional intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    Employability is referred to as the relative potential of an individual to obtain and retain suitable employment in the labour market. Success in higher education is an effective way of enhancing the employability of youth. Competitiveness of examinations has added in to the challenges and aspirations of youth. The objective of the study was to examine the impact of high school students' emotional intelligence (EI) for their Training (study) approaches and employability potential. Eighty five high school (Advanced Level) students (40 girls, and 45 boys) were randomly selected from two high schools in Sri Lanka. They were preparing in three different subject streams for the university entrance examination. Emotional intelligence of the respondents was measured through Genos EI Inventory. Respondents' training (study) approaches were assessed through the 'revised two-factor Study Process Questionnaire' of Biggs et.al. SPSS computer software was employed for descriptive and inferential an

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Business and Economics

  • ISSN

    1109-9526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    89-96

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus