Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transforming rules of sustainable green economies to tap the untapped

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871619" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transforming rules of sustainable green economies to tap the untapped

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The buzz word is Green economies which is aligned to ?Going Green philosophy? and sustainable development among the firms and market practitioners. It drives many firms to adopt the Green practices and to look for ways that differentiate one edge over the other. The green marketing does not follow the rule of consumer marketing. Therefore, it is necessary to reevaluate and to formulate a new paradigm requiring new strategies with a holistic point of view. This paper will review the conceptual and empirical literature to examine the underlying rules that will transform the Eco business efficiently and effectively. The outcome of the paper will address to form a conceptual framework on the effective running for transforming the sustainability factor in the global context to achieve green growth and highlight its growing importance in the world for green economies

  • Název v anglickém jazyce

    Transforming rules of sustainable green economies to tap the untapped

  • Popis výsledku anglicky

    The buzz word is Green economies which is aligned to ?Going Green philosophy? and sustainable development among the firms and market practitioners. It drives many firms to adopt the Green practices and to look for ways that differentiate one edge over the other. The green marketing does not follow the rule of consumer marketing. Therefore, it is necessary to reevaluate and to formulate a new paradigm requiring new strategies with a holistic point of view. This paper will review the conceptual and empirical literature to examine the underlying rules that will transform the Eco business efficiently and effectively. The outcome of the paper will address to form a conceptual framework on the effective running for transforming the sustainability factor in the global context to achieve green growth and highlight its growing importance in the world for green economies

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Drive your Knowledge be a Scientist

  • ISBN

    978-80-7454-339-5

  • ISSN

    1337-0510

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    24. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku