Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Novel Green Marketing Strategy Boosting Customer Revisit In Hospitality Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63545658" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63545658 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Novel Green Marketing Strategy Boosting Customer Revisit In Hospitality Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently, green marketing strategy (GMS) has been a concern by scholars and companies because many companies are struggling with sustainable goals. GMS&apos;s role toward revisiting behavioral intention in the hospitality industry is essential for companies to develop a new green marketing strategy. However, there are few previous studies focused on this work. Thus, the purpose of this research is to fill this theoretical gap. Drawing on service-dominant logic (S-DL), ability-opportunity-motivation (AOM) framework, and existing marketing literature, authors prose a conceptual model that presents the relationships between green marketing strategy and revisiting behavioral intention. Our research clarifies (1) mediating role of customers&apos; green engagement or the relationship of green marketing strategy (green knowledge sharing) on revisiting behavioral intention and (2) moderating role of social media usage on the relationship of firm’s green knowledge sharing on customers&apos; green engagement. This paper contributes to existing literature in extending (1) S-DL application in green context to investigate the GMS-revisiting behavioral intention relationship, and (2) AOM framework to explore the moderating effect of this work that gives a theoretical suggestion to scholars working in sustainable marketing management as well as in hospitality industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Novel Green Marketing Strategy Boosting Customer Revisit In Hospitality Industry

  • Popis výsledku anglicky

    Recently, green marketing strategy (GMS) has been a concern by scholars and companies because many companies are struggling with sustainable goals. GMS&apos;s role toward revisiting behavioral intention in the hospitality industry is essential for companies to develop a new green marketing strategy. However, there are few previous studies focused on this work. Thus, the purpose of this research is to fill this theoretical gap. Drawing on service-dominant logic (S-DL), ability-opportunity-motivation (AOM) framework, and existing marketing literature, authors prose a conceptual model that presents the relationships between green marketing strategy and revisiting behavioral intention. Our research clarifies (1) mediating role of customers&apos; green engagement or the relationship of green marketing strategy (green knowledge sharing) on revisiting behavioral intention and (2) moderating role of social media usage on the relationship of firm’s green knowledge sharing on customers&apos; green engagement. This paper contributes to existing literature in extending (1) S-DL application in green context to investigate the GMS-revisiting behavioral intention relationship, and (2) AOM framework to explore the moderating effect of this work that gives a theoretical suggestion to scholars working in sustainable marketing management as well as in hospitality industry.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 4th International Conference on Applied Research in Business, Management and Economics

  • ISBN

    978-609-485-284-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    35-46

  • Název nakladatele

    Diamond Scientific Publication

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 3. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku