Možnosti implementace crowdsourcingu jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43874059" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43874059 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti implementace crowdsourcingu jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě
Popis výsledku v původním jazyce
Paralelně s rozvojem nových informačních a komunikačních technologií dochází k rozvoji crowdsourcingu, jako nové metody znalostní práce ve virtuálním prostředí, která využívá kolektivní inteligenci. Právě díky rozvoji moderních technologií a zejména pakdíky masovému nástupu sociálních médií se zvyšuje potenciál využití crowdsourcingu, který nachází své uplatnění v různých oblastech zájmu. Jednou z nich je i oblast krizového řízení ve veřejné sféře. Pro vhodné využití crowdsourcovaných dat byla vyvinutařada platforem, z nichž nejznámější je bezesporu open-source platforma Ushahidi, poprvé použita roku 2008 v Keni. Tato neustále aktualizovaná platforma, jejímiž základními stavebními prvky jsou právě crowdsourcing, občanská žurnalistika, geoprostorové informace a práce dobrovolníků, byla od té doby několikrát úspěšně využita, a to nejen pro monitorování krizových situací. Cílem tohoto příspěvku je na základě demonstrovaných příkladů dobré praxe úspěšného nasazení platformy Ushahidi ve s
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Implementing Crowdsourcing as a Crisis Management Tool in Public Administration
Popis výsledku anglicky
Crowdsourcing, as a new method of knowledge work in virtual environments using the collective intelligence, is developing in parallel with the development of new information and communication technologies. Thanks to the development of modern technologiesand especially because of the mass arrival of social media the potential of crowdsourcing use increases and this method finds its application in various areas of interest. Many platforms have been developed for the appropriate use of crowdsourced data.The most famous is undoubtedly the open-source platform Ushahidi, first used in Kenya in 2008. Since then, this constantly updated platform, whose basic components are crowdsourcing, citizen journalism, geospatial information and volunteer work, has beensuccessfully used several times, not only in crisis situations. The aim of this paper is to present the new possibilities of crowdsourcing use in public administration crisis management. This is achieved by demonstrating the good practic
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Znalosti pro tržní praxi 2014: Média a komunikace v 21. století
ISBN
978-80-87533-07-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
359-369
Název nakladatele
Societas Scientiarum Olomoucensis II
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
11. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—