Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti implementace crowdsourcingu jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43874059" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43874059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti implementace crowdsourcingu jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paralelně s rozvojem nových informačních a komunikačních technologií dochází k rozvoji crowdsourcingu, jako nové metody znalostní práce ve virtuálním prostředí, která využívá kolektivní inteligenci. Právě díky rozvoji moderních technologií a zejména pakdíky masovému nástupu sociálních médií se zvyšuje potenciál využití crowdsourcingu, který nachází své uplatnění v různých oblastech zájmu. Jednou z nich je i oblast krizového řízení ve veřejné sféře. Pro vhodné využití crowdsourcovaných dat byla vyvinutařada platforem, z nichž nejznámější je bezesporu open-source platforma Ushahidi, poprvé použita roku 2008 v Keni. Tato neustále aktualizovaná platforma, jejímiž základními stavebními prvky jsou právě crowdsourcing, občanská žurnalistika, geoprostorové informace a práce dobrovolníků, byla od té doby několikrát úspěšně využita, a to nejen pro monitorování krizových situací. Cílem tohoto příspěvku je na základě demonstrovaných příkladů dobré praxe úspěšného nasazení platformy Ushahidi ve s

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Implementing Crowdsourcing as a Crisis Management Tool in Public Administration

  • Popis výsledku anglicky

    Crowdsourcing, as a new method of knowledge work in virtual environments using the collective intelligence, is developing in parallel with the development of new information and communication technologies. Thanks to the development of modern technologiesand especially because of the mass arrival of social media the potential of crowdsourcing use increases and this method finds its application in various areas of interest. Many platforms have been developed for the appropriate use of crowdsourced data.The most famous is undoubtedly the open-source platform Ushahidi, first used in Kenya in 2008. Since then, this constantly updated platform, whose basic components are crowdsourcing, citizen journalism, geospatial information and volunteer work, has beensuccessfully used several times, not only in crisis situations. The aim of this paper is to present the new possibilities of crowdsourcing use in public administration crisis management. This is achieved by demonstrating the good practic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Znalosti pro tržní praxi 2014: Média a komunikace v 21. století

  • ISBN

    978-80-87533-07-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    359-369

  • Název nakladatele

    Societas Scientiarum Olomoucensis II

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    11. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku