Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are men more innovative and aggressive in business? Case study from the Czech republic.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873192" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are men more innovative and aggressive in business? Case study from the Czech republic.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    SMEs make a major contribution to the growth and employment in the EU. In today's fierce competition in the market economic activities the SMEs had gradually developed into a major force for national economic and social development in every country of world. The aim of this article is to examine the approach to innovativeness and competitive aggressiveness between males and females in the segment of small and medium-sized enterprises. Based on the results of the questionnaire which was conducted in May2015 in the Czech Republic we tried to test four hypotheses on the relationship between the gender of entrepreneurs of SMEs and their attitude to innovativeness and competitive aggressiveness. The results of our research have pointed out some differencesbetween genders. Men-entrepreneurs who do business in the segment of SMEs in the Czech Republic are slightly more innovative and are significantly more aggressive in regard to competitors than women, as they apply aggressive approach and

  • Název v anglickém jazyce

    Are men more innovative and aggressive in business? Case study from the Czech republic.

  • Popis výsledku anglicky

    SMEs make a major contribution to the growth and employment in the EU. In today's fierce competition in the market economic activities the SMEs had gradually developed into a major force for national economic and social development in every country of world. The aim of this article is to examine the approach to innovativeness and competitive aggressiveness between males and females in the segment of small and medium-sized enterprises. Based on the results of the questionnaire which was conducted in May2015 in the Czech Republic we tried to test four hypotheses on the relationship between the gender of entrepreneurs of SMEs and their attitude to innovativeness and competitive aggressiveness. The results of our research have pointed out some differencesbetween genders. Men-entrepreneurs who do business in the segment of SMEs in the Czech Republic are slightly more innovative and are significantly more aggressive in regard to competitors than women, as they apply aggressive approach and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Entrepreneurial Knowledge

  • ISSN

    2336-2960

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    III

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    29-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus