Segment over 55 Years Old as a New Challenge for the Czech Companies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873914" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873914 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Segment over 55 Years Old as a New Challenge for the Czech Companies
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of this study was to discover whether Czech companies providing leisure activities create specific marketing communication campaigns to target the segment of the population over age 55. Also to be ascertained was the level of interest of Czech companies in this societal segment and if they offer some of their products (services) to these customers. The second aim of this study was to identify what kinds of marketing communication tools they use. Results were found by analyzing primary dataobtained through an online research questionnaire distributed among Czech companies in 2014. The results show that Czech companies offer products (services) for this segment, but they do not design specific marketing communication campaigns to target this segment.
Název v anglickém jazyce
Segment over 55 Years Old as a New Challenge for the Czech Companies
Popis výsledku anglicky
The main aim of this study was to discover whether Czech companies providing leisure activities create specific marketing communication campaigns to target the segment of the population over age 55. Also to be ascertained was the level of interest of Czech companies in this societal segment and if they offer some of their products (services) to these customers. The second aim of this study was to identify what kinds of marketing communication tools they use. Results were found by analyzing primary dataobtained through an online research questionnaire distributed among Czech companies in 2014. The results show that Czech companies offer products (services) for this segment, but they do not design specific marketing communication campaigns to target this segment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice
ISBN
978-80-7454-482-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
48-59
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—