Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Segment over 55 Years Old as a New Challenge for the Czech Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873914" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Segment over 55 Years Old as a New Challenge for the Czech Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this study was to discover whether Czech companies providing leisure activities create specific marketing communication campaigns to target the segment of the population over age 55. Also to be ascertained was the level of interest of Czech companies in this societal segment and if they offer some of their products (services) to these customers. The second aim of this study was to identify what kinds of marketing communication tools they use. Results were found by analyzing primary dataobtained through an online research questionnaire distributed among Czech companies in 2014. The results show that Czech companies offer products (services) for this segment, but they do not design specific marketing communication campaigns to target this segment.

  • Název v anglickém jazyce

    Segment over 55 Years Old as a New Challenge for the Czech Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this study was to discover whether Czech companies providing leisure activities create specific marketing communication campaigns to target the segment of the population over age 55. Also to be ascertained was the level of interest of Czech companies in this societal segment and if they offer some of their products (services) to these customers. The second aim of this study was to identify what kinds of marketing communication tools they use. Results were found by analyzing primary dataobtained through an online research questionnaire distributed among Czech companies in 2014. The results show that Czech companies offer products (services) for this segment, but they do not design specific marketing communication campaigns to target this segment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    48-59

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku