SPECIFICS OF SERVICES AND CLASSIFICATION OF CLUSTER ORGANISATIONS IN EUROPE WITH FOCUS ON SERVICE SECTOR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873983" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SPECIFICS OF SERVICES AND CLASSIFICATION OF CLUSTER ORGANISATIONS IN EUROPE WITH FOCUS ON SERVICE SECTOR
Popis výsledku v původním jazyce
The main goal of this paper is to identify in which areas of the service sector is tendency to clustering and to find out share of cluster organisations in the service sector compared to other sectors. It is the first step needed for further analysis ofclusters and cluster organisations which exist in the service sector. Paper is divided into two parts - first part refers to services in general and second part is about clusters and cluster organisations in Europe with focus on the service sector. In this paper are cluster organisations in Europe divided into 4 categories - cluster organisations in manufacturing industries, in agriculture, in knowledge-intensive services and in less knowledge-intensive services. Two last type of cluster organisations (knowledge-intensive services and less knowledge-intensive services) are considered as cluster organisations in the service sector. These two categories have 52% of total share of cluster organisations. Sectors which have the highest numbe
Název v anglickém jazyce
SPECIFICS OF SERVICES AND CLASSIFICATION OF CLUSTER ORGANISATIONS IN EUROPE WITH FOCUS ON SERVICE SECTOR
Popis výsledku anglicky
The main goal of this paper is to identify in which areas of the service sector is tendency to clustering and to find out share of cluster organisations in the service sector compared to other sectors. It is the first step needed for further analysis ofclusters and cluster organisations which exist in the service sector. Paper is divided into two parts - first part refers to services in general and second part is about clusters and cluster organisations in Europe with focus on the service sector. In this paper are cluster organisations in Europe divided into 4 categories - cluster organisations in manufacturing industries, in agriculture, in knowledge-intensive services and in less knowledge-intensive services. Two last type of cluster organisations (knowledge-intensive services and less knowledge-intensive services) are considered as cluster organisations in the service sector. These two categories have 52% of total share of cluster organisations. Sectors which have the highest numbe
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Drive your knowledge be a scientist
ISBN
978-80-7454-475-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
655-670
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—