Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crafting an Effective Brand Oriented Strategic Framework for Growth-Aspiring Small Businesses: A Conceptual Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874461" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crafting an Effective Brand Oriented Strategic Framework for Growth-Aspiring Small Businesses: A Conceptual Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this study was to theorize and conceptualize a model that could be used by scholars and practitioners in understanding the contingent roles that certain organizational drivers and/or resources play in shaping the brand orientation strategy of small businesses, especially growth-aspiring small businesses in emerging economies. To this end, this paper explicates the critical roles that decision-making rationality, entrepreneurial capability, enterprise core values, market orientation, Internet technology orientation, and learning climate might play as processual antecedents to brand orientation strategy in the small businesses setting. Furthermore, the author highlights the moderating effects of the twin foci of financial slack and structural capital in respectively attenuating/amplifying the relationship between the aforementioned strategic variables and brand orientation strategy. Consequently, the author asserts that brand orientation strategy is without a doubt, one of the key micro-foundations for small businesses to effectively achieving a high degree of customer-centric performance outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Crafting an Effective Brand Oriented Strategic Framework for Growth-Aspiring Small Businesses: A Conceptual Study

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this study was to theorize and conceptualize a model that could be used by scholars and practitioners in understanding the contingent roles that certain organizational drivers and/or resources play in shaping the brand orientation strategy of small businesses, especially growth-aspiring small businesses in emerging economies. To this end, this paper explicates the critical roles that decision-making rationality, entrepreneurial capability, enterprise core values, market orientation, Internet technology orientation, and learning climate might play as processual antecedents to brand orientation strategy in the small businesses setting. Furthermore, the author highlights the moderating effects of the twin foci of financial slack and structural capital in respectively attenuating/amplifying the relationship between the aforementioned strategic variables and brand orientation strategy. Consequently, the author asserts that brand orientation strategy is without a doubt, one of the key micro-foundations for small businesses to effectively achieving a high degree of customer-centric performance outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Qualitative Report

  • ISSN

    1052-0147

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    163-177

  • Kód UT WoS článku

    000370595500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84957104951