Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Conceptual Modeling of the Organizational Drivers of Brand Orientation Strategy in the Small Business Setting

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873105" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Conceptual Modeling of the Organizational Drivers of Brand Orientation Strategy in the Small Business Setting

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of this study was to theorize and conceptualize a model that could be used by scholars and practitioners in understanding the contingent roles that certain organizational drivers and/or resources play in shaping the brand orientation strategy of small businesses, especially growth-aspiring small businesses in emerging economies. To this end, this paper explicates the critical roles that entrepreneurial capability, enterprise core values, market orientation, Internet technology orientation, and learning climate play as processual antecedents to brand orientation strategy in the small businesses setting considering the fact that today's marketplace is increasingly becoming more of an integrated global business community. Furthermore, we highlight the moderating effect of limited financial slack in attenuating the relationship between the aforementioned strategic variables and brand orientation strategy. Consequently, we argue strongly that brand orientation strategy is

  • Název v anglickém jazyce

    A Conceptual Modeling of the Organizational Drivers of Brand Orientation Strategy in the Small Business Setting

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of this study was to theorize and conceptualize a model that could be used by scholars and practitioners in understanding the contingent roles that certain organizational drivers and/or resources play in shaping the brand orientation strategy of small businesses, especially growth-aspiring small businesses in emerging economies. To this end, this paper explicates the critical roles that entrepreneurial capability, enterprise core values, market orientation, Internet technology orientation, and learning climate play as processual antecedents to brand orientation strategy in the small businesses setting considering the fact that today's marketplace is increasingly becoming more of an integrated global business community. Furthermore, we highlight the moderating effect of limited financial slack in attenuating the relationship between the aforementioned strategic variables and brand orientation strategy. Consequently, we argue strongly that brand orientation strategy is

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Drive your knowledge be a scientist

  • ISBN

    978-80-7454-475-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    309-320

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku