Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building strong customer relationships through brand orientation in small service firms: An empirical investigation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873086" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15179/ces.17.1.4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15179/ces.17.1.4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15179/ces.17.1.4" target="_blank" >10.15179/ces.17.1.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building strong customer relationships through brand orientation in small service firms: An empirical investigation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this paper is to empirically examine the relationship between the adoption of a brand orientation strategy and customer relationship performance in a small service firm setting. More specifically, in addition to investigating the direct link between brand orientation and customer relationship performance, we further examine the moderating effects of entrepreneurial orientation and perceived competitive intensity on the empirical link between brand orientation and customer relationship performance. To test the hypothesized relationships in the conceptual framework, 105 usable structured questionnaires were collected from small service firms and the data were further analyzed using a hierarchical, moderated regression analysis. The resultsaffirm the positive link between brand orientation and customer relationship performance. Moreover, entrepreneurial orientation is found to strengthen the brand orientation-customer relationship performance link. However, our results sho

  • Název v anglickém jazyce

    Building strong customer relationships through brand orientation in small service firms: An empirical investigation

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this paper is to empirically examine the relationship between the adoption of a brand orientation strategy and customer relationship performance in a small service firm setting. More specifically, in addition to investigating the direct link between brand orientation and customer relationship performance, we further examine the moderating effects of entrepreneurial orientation and perceived competitive intensity on the empirical link between brand orientation and customer relationship performance. To test the hypothesized relationships in the conceptual framework, 105 usable structured questionnaires were collected from small service firms and the data were further analyzed using a hierarchical, moderated regression analysis. The resultsaffirm the positive link between brand orientation and customer relationship performance. Moreover, entrepreneurial orientation is found to strengthen the brand orientation-customer relationship performance link. However, our results sho

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Croatian Economic Survey

  • ISSN

    1330-4860

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    111-138

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus