How brand-oriented culture and entrepreneurial orientation influence financial services SMEs financial performance?An empirical study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873101" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873101 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How brand-oriented culture and entrepreneurial orientation influence financial services SMEs financial performance?An empirical study
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is aimed at examining the interplay between brand-oriented culture, entrepreneurial orientation, workforce motivation and the financial performance of SMEs in a selected services sector, that of the financial services industry and in the context of a Sub-Saharan African economy. The contributions of this article to the fledgling SMEs marketing literature are threefold. First, we show that a brand-oriented culture is positively associated with a service-oriented enterprise financial performance. Second, we provide empirical support that workforce motivation is a direct antecedent of both entrepreneurial orientation and financial performance of this set of service-oriented SMEs. Third, we show that the complementarity of brand-oriented cultureand entrepreneurial orientation is a key predictor of SMEs financial performance. Our study equally shows that in terms of relative strength, the complementary effect of brand-oriented culture and entrepreneurial orientation exceeds the
Název v anglickém jazyce
How brand-oriented culture and entrepreneurial orientation influence financial services SMEs financial performance?An empirical study
Popis výsledku anglicky
This paper is aimed at examining the interplay between brand-oriented culture, entrepreneurial orientation, workforce motivation and the financial performance of SMEs in a selected services sector, that of the financial services industry and in the context of a Sub-Saharan African economy. The contributions of this article to the fledgling SMEs marketing literature are threefold. First, we show that a brand-oriented culture is positively associated with a service-oriented enterprise financial performance. Second, we provide empirical support that workforce motivation is a direct antecedent of both entrepreneurial orientation and financial performance of this set of service-oriented SMEs. Third, we show that the complementarity of brand-oriented cultureand entrepreneurial orientation is a key predictor of SMEs financial performance. Our study equally shows that in terms of relative strength, the complementary effect of brand-oriented culture and entrepreneurial orientation exceeds the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice
ISBN
978-80-7454-476-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1123-1132
Název nakladatele
Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
23. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—