Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Linking SMEs Profitability to Brand Orientation and Market-Sensing Capability: A Service Sector Evidence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F15%3A43873103" target="_blank" >RIV/70883521:28120/15:43873103 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Linking SMEs Profitability to Brand Orientation and Market-Sensing Capability: A Service Sector Evidence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The key question among policy makers and marketing scholars alike is 'how can SMEs become more financially viable?' bearing in mind that we now live in a highly globalized society that is driven by technological, social and economic forces. Consequently,for SMEs to become more financially viable in the changing business landscape, it becomes more imperative now than ever before for this set of enterprises to develop some core business orientations and/or capabilities, particularly that of brand orientation and market-sensing capability. Against this backdrop, the current article examines the role of brand orientation and market-sensing capability in relation to the profitability of SMEs in the context of a financial intermediation sector. Based on thefindings from 119 surveyed financial services SMEs in one of Africa's largest economies, we have empirical support that both brand orientation and market-sensing capability contribute significantly to SMEs profitability. Our results demo

  • Název v anglickém jazyce

    Linking SMEs Profitability to Brand Orientation and Market-Sensing Capability: A Service Sector Evidence

  • Popis výsledku anglicky

    The key question among policy makers and marketing scholars alike is 'how can SMEs become more financially viable?' bearing in mind that we now live in a highly globalized society that is driven by technological, social and economic forces. Consequently,for SMEs to become more financially viable in the changing business landscape, it becomes more imperative now than ever before for this set of enterprises to develop some core business orientations and/or capabilities, particularly that of brand orientation and market-sensing capability. Against this backdrop, the current article examines the role of brand orientation and market-sensing capability in relation to the profitability of SMEs in the context of a financial intermediation sector. Based on thefindings from 119 surveyed financial services SMEs in one of Africa's largest economies, we have empirical support that both brand orientation and market-sensing capability contribute significantly to SMEs profitability. Our results demo

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Periodica Polytechnica Social and Management Sciences

  • ISSN

    1587-3803

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus