Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Microbreweries As a New Phenomena of Culinary Tourism in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874850" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874850 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Microbreweries As a New Phenomena of Culinary Tourism in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Culinary tourism is a new line of tourism activities and since 2001 it is considered a new science sector. In 2003 by Erik Wolf, the International Culinary Tourism Association was established. Czech Republic is known with its beer, Czechs can drink 140 Hectoliters of it every year. Another record is held by Czechs is in number of microbreweries per capita, and today, there is 300 of them operating. Some of them are offering beer only, others, in efforts to improve their services, are proposing culinary specialties as well. This case study is analyzing two breweries offering both, beer specials and serving regional culinary products as well. One of them opened and is successfully running beer spa and employs the folklore traditions. Second one is offering luxury accommodation in historic town of Kromeriz, exploiting the tourism opportunities and is preparing to open beer spa as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Microbreweries As a New Phenomena of Culinary Tourism in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Culinary tourism is a new line of tourism activities and since 2001 it is considered a new science sector. In 2003 by Erik Wolf, the International Culinary Tourism Association was established. Czech Republic is known with its beer, Czechs can drink 140 Hectoliters of it every year. Another record is held by Czechs is in number of microbreweries per capita, and today, there is 300 of them operating. Some of them are offering beer only, others, in efforts to improve their services, are proposing culinary specialties as well. This case study is analyzing two breweries offering both, beer specials and serving regional culinary products as well. One of them opened and is successfully running beer spa and employs the folklore traditions. Second one is offering luxury accommodation in historic town of Kromeriz, exploiting the tourism opportunities and is preparing to open beer spa as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Book of Proceedings of 12th International May Conference on Strategic Management - IMKSM2016

  • ISBN

    978-86-6305-042-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    372-377

  • Název nakladatele

    University of Belgrade, Technical Faculty in Bor

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Bor

  • Datum konání akce

    28. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku